Consiliul Concurenţei a declanşat două investigaţii având ca obiect posibile înţelegeri pe piaţa comercializării produselor preplătite de telefonie mobilă, se arată într-un comunicat al instituţiei.
Prima investigaţie a fost declanşată ca urmare a unei plângeri şi are ca obiect o posibilă înţelegere între Orange România şi distribuitorii acesteia de a nu vinde către anumiţi agenţi economici.
Cea de a doua investigaţie a fost declanşată din oficiu şi vizează posibile practici anticoncurenţiale prin stabilirea preţurilor de revânzare şi înţelegeri între agenţii economici implicaţi pe întreg lanţul de distribuţie al Orange România, Vodafone România şi Cosmote România .
„Înţelegerile de acest tip reprezintă o abatere de la principiul liberei concurenţe, având ca efect creşterea preţurilor şi reducerea posibilităţii de alegere a produselor de către consumatori. Dacă aceste practici vor fi confirmate, Consiliul Concurenţei va sancţiona companiile vinovate cu amenzi ce pot ajunge până la 10% din cifra de afaceri” a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.
Autoritatea de concurenţă are în analiză, din anul 2006, un posibil abuz de poziţie dominantă săvârşit de către companiile Orange, Vodafone şi Romtelecom pe piaţa serviciului de terminare a apelurilor la puncte fixe/mobile în propria reţea publică de telefonie.
În cadrul acestor investigaţii, Consiliului Concurenţei a efectuat inspecţii inopinate atât la sediile celor trei operatori de telefonie, cât şi ale unor distribuitori de produse preplătite de telefonie mobilă. Documentele şi declaraţiile ridicate în cadrul acestor inspecţii se află în analiza autorităţii române de concurenţă, în cadrul procedurii specifice investigaţiei.
SURSA: Consiliul Concurenţei