Informațiile au fost publicate într-un studiu realizat de DPD România, pornind de la nevoile actuale ale magazinelor online.
Potrivit cercetării, în topul criteriilor esențiale, jucătorii din e-commerce au punctat livrarea rapidă, inclusiv în aceeași zi, și politica de despăgubiri, fiecare dintre acestea contând pentru 85% dintre respondenți. Livrările non-standard și virarea rambursului în contul colector în 24 de ore au fost apreciate ca fiind aspecte importante în relația cu furnizorul de curierat de 80% și, respectiv, 75% dintre magazine, conform studiului.
În ceea ce privește nemulțumirile pe care le au în relația cu furnizorul actual de curierat, inflexibilitatea în livrare, comportamentul curierilor, comunicarea slabă și problemele pe care le au cu agențiile din țară sunt principalele aspecte enumerate de retailerii online.
”E-commerce-ul se dezvoltă cu o viteză foarte mare și, direct proporțional cu acesta, cresc și cerințele clienților. Magazinele sunt acum mai exigente și vor să aibă parte de flexibilitate în relația comercială și în orarul de ridicare sau livrare, iar coletele trebuie să ajungă rapid la destinatari. În plus, acum se pune un accent deosebit și pe comportamentul curierilor”, declară Lucian Aldescu, CEO al DPD România
Potrivit CEO-ului companiei, toate aceste motive cântăresc foarte mult atunci când un retailer decide ce furnizor să aleagă pe zona de livrări și au un rol esențial inclusiv în dezvoltarea pieței de curierat, ridicând standardele de calitate a serviciilor.