"Niciun oraş nu a propus transportul în comun complet gratuit", a declarat Ashok Sridharan la finalul unei reuniuni de concertare a poziţiilor a cinci oraşe-pilot şi Ministerului Mediului, potrivit agenţiei germane dpa.
Întrebat dacă vreunul dintre cele cinci oraşe ar putea în cele din urmă să lanseze un astfel de test, edilul a răspuns: "Cred că mai degrabă este nerealist".
Un alt responsabil municipal, Christian Specht, din oraşul Mannheim, a calificat drept o "iluzie" acest proiect de gratuitate totală a transportului cu autobuzul, tramvaiul şi metroul.
Cele cinci oraşe trebuie să prezinte propuneri concrete Ministerului federal al Mediului până la jumătatea lunii martie.
Presat de Bruxelles să adopte măsuri drastice pentru a reduce poluarea în oraşe, Berlinul a lăsat recent să se înţeleagă, într-un e-mail, că ar putea introduce gratuitatea transportului în comun utilizat zilnic de milioane de persoane în Germania.
Această măsură ar urma să fie testată în cinci oraşe din ţară, printre care fosta capitală Bonn (300.000 de locuitori) şi Essen, oraş industrial din Bazinul Ruhr cu aproape 600.000 de locuitori.
Guvernul a minimizat însă imediat dimensiunea propunerii sale care ar avea consecinţe multiple, mai ales financiare şi logistice, pentru oraşele obligate astfel să gestioneze o creştere semnificativă a numărului de călători.
Marţi, justiţia germana ar putea deschide calea pentru interzicerea maşinilor vechi cu motoare diesel în centrele celor mai poluate oraşe.
Decizia aşteptată a Curţii Administrative federale va avea un ecou naţional şi ar urma să mărească presiunea atât asupra Berlinului, cât şi asupra industriei auto, ostilă acestor măsuri.