Mai mult de două milioane de automobile tranzitează capitala. Centura este paralizată de cele mai multe ori, în plus există porțiuni unde se circulă pe o singură bandă. Bucureștiul este singura capitală europeană care are această problemă. Madridul are centură cu șase benzi, până și vecinii bulgari au o centură cu patru benzi.
Există însă și români fericiți care pot circula pe centură. Este vorba de locuitorii orașelor Constanța, Sibiu, Pitești sau Craiova.
Centura orașului Constanța are 21,8 km și este sinonimă cu autostada A4. A fost construită de spaniolii de la FCC Construccion, în asociere cu italienii de la Astaldi. Aceasta a fost dată circulației în anul 2012. În același an a început lucrul la varianta Ocolitoare Craiova Sud, între DN65 și DN6. Aceasta a fost deschisă traficului rutier în 2016. Noul drum are o lungime de 6,3 kilometri și a costat circa 8 milioane de euro.
Centura ocolitoare a Sibiului are 20,8 km. A fost dată în folosinţă în decembrie 2013, chiar dacă toate lucrările de construcţie nu erau finalizate. Centura are o lungime 17,2 de km încadrate la drum de tip autostradă şi alţi 3,6 de km încadrate la drum de tip naţional. Costul estimat a fost de 80 de milioane de euro.
Centura ocolitoare a Piteştiului are o lungime de aproximativ 15 kilometri. Aceasta face legătura între autostrada Bucureşti-Piteşti şi drumul naţional spre Râmnicu Vâlcea şi Sibiu. Proiectul a fost finanţat de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, cu 60 de milioane de euro, şi de Guvern, cu 54 de milioane.