Ați auzit cu toții de proiectul celor de la Renault de a readuce la viață celebra marcă Alpine. După 20 de ani de la dispariția de pe piață, acest brand renaște în Dieppe, pitorescul orășel de pe coasta Normandiei. Primul model purtând marca Alpine, denumit A110 a fost deja prezentat ca rival pentru modele precum Porsche Cayman sau Alfa Romeo 4C, iar ediția specială de lansare A110s, cu un preț de 58.000 de euro, a fost vândută în totalitate în doar trei zile. Și vorbim despre nu mai puțin de 1.955 de unități. Desigur, livrările către clienți se vor întinde pe mai bine de opt luni însă cu un volum atât de mare al comenzilor, marca Alpine poate privi deja în oglinda retrovizoare concurenți precum Alfa Romeo 4C (1.083 unități vândute în 2017) și amenință supremația Porsche Cayman (2.965 unități).
Pentru a continua cu succes o afacere pornită cu atâta aplomb, Renault a investit în uzina din Dieppe 36 de milioane de euro și a angajat 150 de profesioniști cu experiență. Amploarea noului fenomen Alpine devine vizibilă abia când pătrunzi în Dieppe, un orășel cunoscut mai degrabă pentru istoriile din al doilea război mondial decât pentru industrie. Acum, la intrarea în ocalitate din orice direcție poți vedea bannere uriașe pe care scrie cu litere de-o șchioapă „Alpine Made in Dieppe”, iar pe străzile de lângă uzina complet retehnologizată sunt afișe mari are titrează „Alpine Is Back”.
Rămâne de văzut cum va reuși Renault să amplifice „fenomenul” Alpine în viitor, însă deja există zvonuri privind noi produse care se vor alătura modelului A110. Printre acestea, o versiune chiar mai puternică a actualului model și un crossover care ar putea rivaliza cu Porsche Macan.