Orașul din România, care se dezvoltă după o strategie pe termen lung aprobată de Primăria, va avea un metrou care va folosi cele mai noi tehnologii.
Deşi ideea este veche de pe vremea lui Gheorghe Funar şi a mai fost reluată şi de alţi aspiranţi pentru fotoliu de primar, iar părerile specialiştilor sunt încă părţite, introducerea metroului în Cluj-Napoca este subiect de campanie electorală în 2018. Primăria pregăteşte un studiu de prefezabilitate, PSD Cluj a lansat un site dedicat şi cere acum comisie specială pentru proiect.
Deputatul Horia Nasra şi senatorul Vasile Ilea au prezentat, în aprilie, proiectul introducerii metroului în zona metropolitană primarilor din localităţile limitrofe Clujului. Traseul este Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Apahida – Jucu, adică 30 km în linie dreaptă.
Social-democrații au dat exemple de orașe cu metrou din Uniunea Europeană, care au populație comparabilă cu a Clujului: Catania, Brescia, Lausanne, Rennes, Lille, Bilbao. Vor parcări de tip park & ride la una sau la ambele extremități ale liniei de metrou şi spun că se așteaptă ca metroul să coste 30-60 milioane euro/km.
„Totul e după tehnologiile viitorului. Metroul nu îl facem după tehnologia de azi, ci după tehnologia care anticipăm că va fi uzuală peste 20 – 30 de ani, cu levitație magnetică, cu baterii electrice, fără acest sistem de bilete, ci pe sistem de ticketing/telefon (folosit de circa 10 ani peste tot în lume), care să țină cont de tehnologia ce se preconizează a fi în materie de metrou. Facem aceste lucruri, gândindu-ne la viitorul Clujului. Muncim la un tren urban, dar totul este de viitor. Nicăieri nu s-au făcut peste noapte. Cer timp, dar important este să fim pe direcția bună”, a afirmat Emil Boc la Realitatea FM.