Este vorba despre sesizarea PSD asupra proiectului în domeniul transportului de persoane, pentru care Guvernul şi-a angajat răspunderea.

„Nu sunt de acord cu decizia Curţii. Asta nu înseamnă că nu o să căutăm soluţii pentru a rezolva problemele, chiar în condiţiile în care Curtea Constituţională, după părerea mea, trebuia să ţină cont de diferenţa între ordonanţă de urgenţă, pe care nimeni nu a văzut că este neconstituţională şi nimeni nu a văzut că generează efecte extrem de negative pentru copiii, rudele şi părinţii noştri printr-un transport public total neadecvat şi prin care nu se poate conferi siguranţă şi confort. Noi am găsit o soluţie pentru a rezolva aceste probleme. Văd că în privinţa analizei CCR practic validează ordonanţa de urgenţă care a fost clar neconstituţională şi care provoacă efecte extrem de negative în viaţa societăţii”, a precizat Orban, la Palatul Parlamentului, potrivit agerpres.

 

 

CCR „nu vrea şi nu este de acord”

 

El a adăugat că, prin această decizie, Curtea Constituţională „nu vrea şi nu este de acord” cu ceea ce a dorit Guvernul şi anume în special copiii din familiile sărace să meargă la şcoală cu transportul public subvenţionat.

„Prin decizia Curţii se adoptă poziţia PSD, adică copiii care trebuie să folosească transportul public nu mai ajung la şcoală. De asemenea, prelungirea licenţelor pentru firme care pun în pericol siguranţa cetăţenilor până la calendele greceşti. Asta înseamnă ordonanţa 51”, a afirmat Orban.

Prim-ministrul a mai precizat că obiectivul Guvernului a fost acela de a soluţiona situaţii concrete „care afectează negativ viaţa cetăţenilor”, menţionând că CCR putea să ţină cont de varianta aleasă de Guvern.

 

Care este obiectivul Guvernului?

Obiectivul nostru a fost acela de a soluţiona situaţii concrete care există şi care afectează negativ viaţa de zi cu zi a cetăţenilor, a elevilor care fac naveta când se duc la şcoală şi care, practic, în urma ordonanţei 51 nu au mai putut beneficia de subvenţia la care aveau dreptul şi de asemenea de a rezolva siguranţa şi calitatea transportului public prin declanşarea licitaţiilor, astfel încât să nu mai menţinem companiile care ţin hârburi în circulaţie şi care pun în pericol viaţa şi sănătatea cetăţenilor români. Curtea putea să ţină cont de varianta aleasă de Guvern. Ce ar fi vrut, Ordonanţa 51 era constituţională? Reglementarea s-a făcut prin ordonanţă de urgenţă. Nu avea niciun fel de motivaţie pentru urgenţă. În schimb, legea de angajare a răspunderii prin care ne-am prezentat în faţa Parlamentului, am dat dreptul parlamentarilor să dea amendamente, ne-am supus riscului moţiunii de cenzură, nu e constituţională?”, a mai arătat Ludovic Orban.

Curtea Constituţională a României a admis, miercuri, sesizarea PSD asupra proiectului pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul transportului de persoane, pentru care Guvernul şi-a angajat răspunderea.