Anul acesta, până în prezent, în Ungaria, s-au înregistrat 47 de accidente la trecerile de cale ferată. Numărul lor este cu paisprezece mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut. În urma acestor accidente, zece persoane și-au pierdut viața, de zece ori mai multe decât în aceeași perioadă a anului trecut, conform unui comunicat al MÁV.
Comunicatul mai precizează că șapte persoane au suferit răni grave. Alte optsprezece au avut răni minore. Majoritatea accidentelor au fost cauzate de neatenție și de nerespectarea regulilor KRESZ.
Accidente rutiere în Ungaria la trecerile de cale ferată securizate
Aproape 60% dintre accidentele rutiere din Ungaria s-au produs la trecerile de cale ferată securizate, echipate cu bariere luminoase. În 29 de cazuri, trenurile s-au ciocnit cu autoturisme, dar au fost implicate și camioane și tractoare.
Trei persoane au fost lovite de tren. În alte trei cazuri trenurile au trecut peste un biciclist sau motociclist la o trecere de cale ferată.
Majoritatea acestor accidente sunt cauzate de:
- viteză,
- stilul agresiv de conducere,
- utilizarea telefonului mobil la volan
- ignorarea semnalelor luminoase de interdicție.
800 de semi-bariere sunt distruse anual
Anual, șoferii distrug aproximativ 800 de semi-bariere. În rețeaua MÁV s-au înregistrat până acum 570 de distrugeri de bariere. Este cu 79 mai multe decât în aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, a crescut numărul accidentelor cauzate de vehiculele parcate în locuri interzise, cu 32 de astfel de incidente în acest an. Ele , care au dus la decesul a 20 de persoane, rănirea gravă a șase și rănirea ușoară a altor șase persoane. În aceeași perioadă a anului trecut, 20 de persoane au fost lovite de mașini, dintre care șase au murit.
Numărul sinuciderilor pe calea ferată a crescut semnificativ în Ungaria. Anul acesta, 73 de persoane și-au luat viața pe șinele de tren, comparativ cu 52 de sinucideri sau tentative de sinucidere în aceeași perioadă a anului trecut.
Importanța respectării regulilor de circulație
MÁV subliniază importanța respectării regulilor KRESZ pentru a preveni accidentele. E vorba de faptul că traversarea la nivel cu calea ferată trebuie să se facă cu maximă precauție.
Un vehicul poate traversa o cale ferată cu bariere sau semibariere ridicate doar dacă semnalele luminoase și sonore nu funcționează și semnalul alb intermitent cu cadență lentă este activ. Traversarea trebuie realizată fără oprire, cu o viteză de cel puțin 5 km/h. MÁV asigură că protecția trecerilor la nivel cu calea ferată din rețeaua sa îndeplinește întotdeauna standardele de siguranță impuse de autorități. Compania a subliniat că, în ultimii 16 ani, nu au avut loc accidente mortale la trecerile de cale ferată din cauza infrastructurii feroviare. Ele au fost mereu rezultatul neatenției sau nerespectării regulilor KRESZ.
Tot mai multe atacuri asupra controlorilor de bilete au fost raportate, iar conductorii de tren relatează incidente șocante. În primul trimestru al anului au fost înregistrate 24 de astfel de cazuri. În al doilea trimestru numărul a crescut la 55. Controlorii de bilete întâmpină dificultăți în special cu persoanele care călătoresc fără bilet, care adesea nu ezită să reacționeze agresiv.