Ordonanța austerității crește salariile funcționarilor publici
Ordonanța austerității crește salariile funcționarilor publici. Una dintre prevederile actului normativ se referă la desființarea postului de șef de Birou. La Iași, mulți dintre actualii șefi vor prelua conducerea noilor Servicii și vor beneficia de salarii majorate. Consiliul Local (CL) va dezbate vineri noua organigramă a Primăriei.
Anul trecut, Guvernul a declarat că măsurile adoptate vor reduce cheltuielile bugetare, inclusiv la nivelul autorităților locale. Totuși, realitatea din teren contrazice această afirmație a liberalilor și social-democraților.
În cazul municipalității ieșene, vor fi desființate 32 de posturi de șef de Birou. Totuși, multe dintre aceste departamente vor fi transformate în Servicii, astfel că șefii nu doar că își vor păstra funcțiile, dar vor primi și salarii mai mari datorită trecerii pe o altă treaptă de salarizare.
Ziarul de Iași scrie că un alt efect al ordonanței stipulează că, pentru funcționarea legală a unui Serviciu în cadrul Primăriei Iași, acesta trebuie să includă cel puțin 10 funcții de execuție (plus un post de conducere). În prezent, multe dintre aceste departamente nu îndeplinesc această condiție (anterior erau necesare doar 7 funcții conform Legii 296/2023).
Pentru a rezolva această problemă, Serviciul Resurse Umane al Primăriei a realizat numeroase redistribuiri de posturi între Compartimente, Birouri și Servicii, astfel încât să fie atins numărul minim necesar pentru funcționare. Inclusiv Serviciul Resurse Umane a avut nevoie de completarea statului de funcții pentru a putea „supraviețui”.
Mai multe Birouri vor fi transformate în Servicii
Un exemplu elocvent este Biroul Diaspora, care va fi transformat în Serviciu. Pentru a funcționa legal, acesta a fost completat cu încă 4 posturi, toate preluate de la Registratura Direcției de Finanțe. În prezent, Adina Stoleru, șefa Biroului, are un salariu net de peste 10.000 lei pe lună, venit care va crește odată cu transformarea Biroului în Serviciu.
Un alt exemplu este Biroul Avize Mici Întreprinzători, care va fi reorganizat în Serviciul Avize Mici Întreprinzători. Pentru ca șefa, Cristina Huțanu, să aibă sub autoritate minimum 10 angajați, au fost redistribuite 5 posturi, unele de la baza de agrement Ciric.
De asemenea, Biroul Comunicare va fi transformat în Serviciu, ceea ce va aduce un supliment financiar pentru șeful Dan Postolea. Biroul condus de acesta a fost „comasat” cu compartimentul Statistica și Prognoza, devenind Serviciul Comunicare și Statistică. Pentru a putea funcționa, statul de funcții a fost completat cu încă 5 posturi, dintre care 3 au fost preluate de la Serviciul Dezvoltarea Capacității Administrative, condus de purtătorul de cuvânt al Primăriei, Sebastian Buraga.
Mai multe informații puteți găsi aici.