Grupul Orkla a realizat, in 2006, un profit brut de 5,1 miliarde de coroane norvegiene (aproximativ 637 de milioane de euro), in crestere comparativ cu suma de 4,5 miliarde de coroane norvegiene (562 de milioane de euro), obtinuta in 2005. Profitul brut inregistrat de companie in al patrulea trimestru al anului 2006 a fost de 1,7 miliarde de coroane (212 milioane de euro) in crestere cu 31% fata de acelasi trimestru din 2005, iar informeaza un comunicat Orkla. “Decizia de a in
Grupul Orkla a realizat, in 2006, un profit brut de 5,1 miliarde de coroane norvegiene (aproximativ 637 de milioane de euro), in crestere comparativ cu suma de 4,5 miliarde de coroane norvegiene (562 de milioane de euro), obtinuta in 2005. Profitul brut inregistrat de companie in al patrulea trimestru al anului 2006 a fost de 1,7 miliarde de coroane (212 milioane de euro) in crestere cu 31% fata de acelasi trimestru din 2005, iar informeaza un comunicat Orkla.
“Decizia de a investi aproape 3 miliarde de coroane norvegiene (aproximativ 375 de milioane de euro) in compania Elkem Solar si achizitionarea companiilor Dansk Droge (Danemarca), Krupskaya (Rusia), Alufinal (Republica Ceha) si Royal Brinkers (Romania) reprezinta proiecte importante de extindere. Divizia bunuri de consum de marca si divizia de materiale speciale si-au imbunatatit, si ele, pozitiile pe piata anul trecut”, a declarat Dag J. Opedal, presedintele grupului si CEO.
Veniturile diviziei Orkla din domeniul de consum, alcatuita din Orkla Brands si Orkla Foods, au crescut cu 9 % in trimestrul al patrulea din 2006. Divizia bunurilor de consum a companiei Orkla are ca piata locala regiunea nordica si statele baltice dar este prezenta si pe pietele din Polonia, Republica Ceha, Austria, Romania si Rusia. In 2005, veniturile din operare ale diviziei s-au ridicat la 19,73 miliarde de coroane norvegiene (aproximativ 2,46 de miliarde de euro), iar numarul de angajati al diviziei s-a ridicat la 13.466.
Divizia materialelor speciale, compusa din Elkem, Sapa si Borregaard, care au ca domeniu de activitate productia de aluminiu, profile de aluminiu, produse din metal, si substante chimice a avut de asemenea un trimestru bun. Anul trecut, compania Sapa, membra a Grupului Orkla si compania Alcoa au semnat o scrisoare de intentie pentru a pune impreuna bazele unei noi companii in domeniul profilelor de aluminiu. Orkla va fi actionarul majoritar al noii companii a carei infiintare este asteptata in prima jumatate a anului 2007.
Grupul Orkla a achizitionat, in februarie 2007, producatorul de alimente vegetariene procesate MTR Foods din Bangalore, India pentru suma de 80 de milioane de dolari. In 2006,veniturile din operarea realizate de MTR Foods au totalizat aproximativ 230 milioane coroane norvegiene (28,75 de milioane de euro). Principalii actionari ai companiei sunt: Familia Maiya, JPMorgan Global Packaged Foods Ltd., Indocean Packaged Foods Ltd. si Magnus Capital Corporation Ltd.
“Datorita acestei achizitii vom putea considera piata din India ca o posibila platforma de crestere pentru domeniul bunurilor de consum de marca Orkla din apropiere.”, a declarat Torkild Nordberg, vice presedinte executiv, cel care raspunde de Divizia bunurilor de consum de marca a companiei Orkla.
Grupul Orkla activeaza in domenii precum productia metalurgica, productia de bunuri de consum si investitiile financiare si are 27.000 de angajati.
Sursa: Capital 23 Februarie 2007