Oskar

Cristi Mungiu, regizor, pentru că filmul său „4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile“ a câştigat Palme d’Or, cel mai important trofeu al Festivalului de film de la Cannes şi Premiul Federaţiei Internaţionale a Presei Cinematografice. Mungiu este primul român care triumfă la festivalul de pe Croazetă. Bugetul acestui film a fost de doar 800 de mii de euro, mult mai mic decât bugetele altor filme înscrise în competiţie. La aceeaşi ediţie a festivalului, filmul &bdquo

Cristi Mungiu, regizor, pentru că filmul său „4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile“ a câştigat Palme d’Or, cel mai important trofeu al Festivalului de film de la Cannes şi Premiul Federaţiei Internaţionale a Presei Cinematografice. Mungiu este primul român care triumfă la festivalul de pe Croazetă. Bugetul acestui film a fost de doar 800 de mii de euro, mult mai mic decât bugetele altor filme înscrise în competiţie. La aceeaşi ediţie a festivalului, filmul „California dreamin’ “, al regretatului regizor Cristian Nemescu, a obţinut Marele Premiu la secţiunea „Un certain regard“.

Immoeast, fond austriac de investiţii imobiliare, pentru că a preluat proiectul centrului comercial Gold Plazza din Baia Mare, investiţia totală fiind estimată la 97 de milioane de euro. Fondul a achiziţionat o participaţie de 80% în Gold Plazza, urmând să preia controlul integral asupra proiectului după finalizarea lucrărilor de construcţii. Compania şi-a anunţat intenţia de a aloca 1,8 miliarde de euro pentru proiectele din România. De la începutul anului, fondul a realizat pe piaţa locală achiziţii de peste 400 de milioane de euro. Immoeast dispune, până în 2010, de un buget de 731 milioane de euro destinat investiţiilor în România.

Kaufland, pentru că a deschis, la Braşov, al 26-lea magazin cu discount al reţelei din România, în care a investit opt milioane de euro. Astfel, investiţiile totale ale grupului german în România au depăşit 320 de milioane de euro. Kaufland a anunţat anterior că va investi în acest an circa 120-130 de milioane de euro pentru deschiderea a altor 16 magazine de acest tip în România. De la începutul acestui an, retailerul a deschis nouă unităţi, incluzând aici şi investiţia din Braşov.

Oltchim Şi UCM ReŞiŢa, echipe de handbal, pentru că au câştigat fiecare câte o cupă europeană. Oltchim Râmnicu Vâlcea, echipă de handbal feminin, a cucerit în premieră Cupa Cupelor, iar UCM Reşiţa, formaţie de handbal masculin, a câştigat Cupa Challenge. Pentru aceste rezultate, prim-ministrul Tăriceanu a premiat Federaţia Română de Handbal cu un cec de 340.000 de lei.

Leo Burnett, agenţie de publicitate, pentru că a fost desemnată pentru a cincia oară consecutiv cea mai bună agenţie a anului la principalul festival de creaţie publicitară din România, Ad’Or. În categoria Agenţia anului, au fost acordate Marele Premiu, adjudecat de Leo Burnett, precum şi trofee de aur (pentru agenţia GMP), argint (Propaganda) şi bronz (TBWA Merlin).