Immoeast, fond austriac de investiţii imobiliare, pentru că a achiziţionat de la grupul Red Management Capital, cu 78 de milioane de euro, centrul comercial Armonia din Arad. Immoeast a preluat 75% din acţiunile firmei Red Projects One, dezvoltatorul proiectului. Red Projects One este controlată de grupul Red Management Capital. Red este o companie de dezvoltări imobiliare, înfiinţată cu scopul de a investi în România. Acţionarii principali ai companiei sunt fondurile de investiţii GED Group din Spania şi Warburg Pincus din SUA.
Albalact, pentru că a finalizat o investiţie de 30 de milioane de lei într-o fabrică de lactate, în localitatea Oiejdea (jud. Alba). Din totalul investiţiei, nouă milioane de lei au fost alocate pentru construcţia clădirii, iar restul pentru dotarea unităţii cu echipamente. Noua unitate va produce lactate proaspete. Albalact a înregistrat în primul semestru o cifră de afaceri de 22,4 milioane de euro, în creştere cu 76% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar profitul net a urcat de peste unsprezece ori, la două milioane de euro.
Henkel România, subsidiara grupului german Henkel, pentru că va inaugura în următoarea săptămână o fabrică de adezivi pentru construcţii la Câmpia Turzii, valoarea totală a investiţiei fiind de zece milioane de euro. Fabrica va avea o capacitate de 200.000 de tone pe an, fiind a doua unitate deţinută de grupul german în România, după cea din comuna Pantelimon. Compania a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 370 milioane lei (peste 100 de milioane de euro), în creştere cu 34%, şi un EBITDA de 13,5 milioane de euro.
Fundaţia CONCEPT şi Transparency International România, pentru că au lansat campania „Prima şpagă“, îndreptată împotriva corupţiei mici. Campania se adresează tinerilor cu vârste între 18 şi 30 de ani, din mediul urban, care activează sau vor activa în domenii frecvent asociate cu corupţia mică, şi are drept componentă principală informarea asupra prevederilor legale şi deontologice referitoare la primirea de mită. Componenta principală a campaniei este site-ul de internet www.primaspaga.ro. Proiectul este finanţat de UE prin programul PHARE.
Automobile Dacia, pentru că va produce în această săptămână automobilul cu numărul 3.000.000 fabricat la uzina din Piteşti. Săptămâna trecută, fabrica a produs modelul Logan cu numărul 500.000, de la intrarea în fabricaţie a mărcii, în anul 2004. Vânzările Dacia la nivel mondial au crescut cu 13,8% – la 151.141 de unităţi – în primele opt luni ale acestui an, faţă de intervalul similar al anului trecut.