92-11305-oskar5.jpgLucian Anghel, Florian Libocor, Ionuţ Dumitru şi Radu Crăciun (primii trei economiştii-şefi ai BCR, BRD şi Raiffeisen Bank, ultimul director de investiţii al Interamerican Pensii), pentru că au înfiinţat Asociaţia Analiştilor Financiar-Bancari din România (AAFBR). Asociaţia este o organizaţie profesională nonprofit. Preşedintele AAFBR este Lucian Anghel, în timp ce ceilalţi trei fondatori ocupă funcţiile de vicepreşedinţi. Asociaţia va începe demersurile pentru recunoaşterea oficială a statutului de analist financiar-bancar, profesie care nu figurează deocamdată în nomenclatorul românesc.

92-11306-oskar4.jpgTriGranit, dezvoltator imobiliar din Ungaria, pentru că va pune în această lună piatra de temelie a centrului comercial Polus Center Constanţa, construcţie care urmează să fie finalizată în 2009, în urma unei investiţii de 140 de milioane de euro. Centrul a fost achiziţionat în urmă cu un an de fondul austriac de investiţii Immoeast, care va prelua proiectul în mai multe etape. Valoarea tranzacţiei a fost de 185 milioane de euro.

92-11307-oskar3.jpgMedLife, furnizor de servicii medicale private, pentru că a inaugurat marţi, 4 martie, Hyperclinica Unirii, a doua unitate de acest tip deschisă de companie în Bucureşti. MedLife deţine, de asemenea, şi un spital privat în Capitală, Life Memorial Hospital. MedLife este deţinută de familia celor trei fondatori, Mihaela Gabriela Cristescu şi fiii săi, Mihail şi Nicolae Marcu (cu 80% din acţiuni), în timp ce restul pachetului este în proprietatea IFC, divizia de investiţii a Băncii Mondiale.

92-11308-oskar2.jpgSiveco, producător român de soluţii IT, pentru că a achiziţionat, cu trei milioane de euro, Latona, companie bulgară de IT. Din cele trei milioane, doar două reprezintă preţul de achiziţie, un milion de euro fiind prevăzut pentru investiţii ulterioare. Oficialii Siveco au declarat că în prezent derulează negocieri pentru achiziţionarea altor companii, până la sfârşitul acestui an, având la dispoziţie fonduri de circa zece milioane de euro. Latona a înregistrat în 2007 o cifră de afaceri de 1,6 milioane de euro.

92-11309-oskar1.jpgDacia, pentru că a fost desemnat brandul românesc care se bucură de cea mai mare popularitate şi încredere în rândul utilizatorilor de internet din România, în urma unui studiu realizat de companiile Gemius şi Evensys. În clasamentul general, care include şi brandurile internaţionale, Dacia a fost devansată de Coca-Cola, Nokia, adidas şi Nike.