Unilever South Central Europe, pentru că a lansat Fundaţia Unilever. Fundaţia va derula în Romånia proiecte în patru domenii: mediu, sănătate, educaţie şi cultură. Printre proiectele anunţate de fundaţie se numără finanţarea filmului „Amintiri din Epoca de aur“, regizat de Cristian Mungiu. Compania Unilever a finanţat în trecut şi producţia „4 luni, 3 săptămåni şi 2 zile“, premiat cu Palme d’Or şi regizat de acelaşi Cristian Mungiu.
Cristian Săndescu, student la Facultatea de Automatică şi Calculatoare a Universităţii Politehnice din Bucureşti, pentru că a cåştigat, alături de alţi patru studenţi din Ungaria, Slovenia, Croaţia şi Bulgaria, Concursul Internaţional de Reţelistică NetRiders al Cisco Networking Academy. Lansată în 1997, Cisco Networking Academy este un parteneriat încheiat între compania Cisco şi organizaţii guvernamentale, comunitare, educaţionale şi din domeniul afacerilor din întreaga lume, cu scopul de a forma experţi IT.
Coca-Cola Romånia şi asociaţiile „Salvaţi Dunărea şi Delta“ şi „MaiMultVerde“, pentru că au lansat, în parteneriat cu Ministerul Mediului, Ministerul Educaţiei şi Comisia Internaţională pentru Protecţia Fluviului Dunărea, „Cartea Dunării Albastre“. Acest manual face parte din primul proiect educaţional dedicat Dunării, care constă în introducerea la nivelul claselor V-VIII a primei discipline opţionale dedicate protecţiei apei şi a ecosistemelor fluviului.
Asociaţia Oricum pentru Educaţie şi Agenţia de Monitorizare a Presei, pentru că organizează, între 26 şi 30 iulie, Şcoala de Vară „Antreprenoriat Social“. Timp de cinci zile, 20 de tineri romåni, cu diferite origini etnice, vor lua parte la traininguri şi vor realiza proiecte bazate pe principiile antreprenoriatului social. În toamnă, participanţii îşi vor prezenta proiectele în cadrul unui workshop, iar cel mai bun proiect va primi finanţare.
Fundaţia Tineri pentru Tineri, pentru că a lansat a treia ediţie a campaniei „Ai grijă să nu te arzi!“, care are ca scop principal informarea referitor la prevenirea infecţiilor cu transmitere sexuală şi HIV/SIDA. Campania se desfăşoară în Costineşti în perioada 14 iulie – 18 august. Peste 50.000 de tineri cu vårste cuprinse între 15 şi 25 de ani vor primi materiale informative despre adoptarea unui comportament sănătos privind prevenirea ITS, HIV/SIDA şi folosirea metodelor contraceptive. „Ai grijă să nu te arzi“ se derulează cu sprijinul unei echipe de voluntari din 12 judeţe ale ţării.