Ştefan Constantinescu, Andreea Faciu şi Ciprian Mureşan, tineri artişti plastici, pentru că expoziţia lor colectivă, intitulată „Seducţia Intervalului“, a fost aleasă să reprezinte România la Bienala de Artă de la Veneţia 2009. Bienala de la Veneţia este cel mai important eveniment de artă din 2009. Curatorul expoziţiei este Alina Şerban, iar designul expoziţional va fi realizat de arhitecţii Alexandru Axinte şi Cristian Borcan.
SC Johnson, pentru că a iniţiat campania „Împreună pentru un mediu mai verde”, prin care urmăreşte împădurirea a două zone cu deficit mare de vegetaţie – Călăraşi şi Maramureş. Compania estimează că pentru îndeplinirea scopului campaniei va fi nevoie de circa 25.000 de puieţi. Fondurile pentru achiziţionarea acestora vor proveni din vânzările Glade, Pronto şi Raid, produse ale Johnson.
GE Foundation şi Institutul Internaţional pentru Educaţie (IIE), pentru că au lansat cea de-a treia ediţie a programului de burse Scholar Leaders, finanţat de GE Foundation în România. Acest program este destinat studenţilor în economie, management, inginerie şi tehnologie de la Universitatea Politehnică din Timişoara, Universitatea Al. I. Cuza din Iaşi, Universitatea Babeş-Bolyai, ASE şi Universitatea Politehnică din Bucureşti. Cei cincisprezece studenţi câştigători vor primi câte o bursă de 1.500 de euro anual, timp de doi ani.
The Light Cinema, pentru că aduce în România, în premieră, programele „The Met: Live in HD“, serie de concerte de operă transmise în direct, prin satelit, în format high definition, de la Metropolitan Opera din New York. Pe 24 ianuarie, la cinematograful The Light din Capitală a avut loc proiecţia operei „Orfeo ed Euridice“, de Christoph Willibald Gluck. În România, programul va continua la The Light Cinema pe toată durata anului.
Asociaţiile Eco Tic şi MaiMultVerde, pentru că au lansat programul Verdis, destinat unor şcoli şi licee din Bucureşti, Braşov, Cluj, Galaţi şi Iaşi. În cadrul acestuia, elevii vor participa la un concurs de strângere a deşeurilor. Şcolile câştigătoare în prima fază vor primi câte o sponsorizare de 1.000 de euro; câştigătoarea finalei va primi 3.000 de euro. Fiecare şcoală finalistă va avea de îndeplinit două obiective: crearea unui Caiet Verde al şcolii şi organizarea unei acţiuni de ecologizare sau plantare.