UniCredit, pentru că a lansat proiectul „Migrations – Romania”, destinat combaterii efectelor ne-
gative ale migraţiei, program pentru care grupul bancar a alocat un buget de 480.000 de euro pe o perioadă de doi ani. Proiectul se adresează copiilor şi bătrânilor ale căror rude au plecat la muncă în străinătate şi va fi implementat în judeţul Iaşi de către Unidea – Fundaţia UniCredit, UniCredit Țiriac Bank şi de voluntarii Asociaţiei Alternative Sociale. Astfel, 600 de copii şi 500 de bătrâni vor beneficia de asistenţă socială, medicală şi juridică. În judeţul Iaşi trăiesc peste 100.000 de minori cu unul sau ambii părinţi plecaţi în străinătate.
MOL România şi Fundaţia pentru Comunitate, pentru că au lansat cea de-a patra ediţie consecutivă a programului de promovare a talentelor„Pot ajuta?”, prin care vor fi sprijiniţi tinerii cu performanţe deosebite în sport sau artă. Programul se derulează la nivel naţional şi este destinat tinerilor cu vârste între opt şi 18 ani. MOL România va oferi 40.000 de euro pentru tinerii sportivi şi, respectiv, 20.000 de euro pentru tinerii artişti. În cadrul primelor trei ediţii au fost sprijiniţi financiar 217 sportivi, echipe, tineri artişti şi trupe artistice din toată ţara, valoarea sponsorizărilor acordate până acum fiind de 140.000 de euro.
ELITE ART Club, pentru că va coordona în România programul UNESCO „YOUth and MUSEums”, care promovează schimbul de strategii şi tehnologii educaţionale, în scopul elaborării unor programe educaţionale comune în muzee din 16 ţări, atât membre ale Uniunii Europene, cât şi vecine cu UE. Obiectivul pe termen lung al acestui proiect este dezvoltarea sensibilităţii şi a respectului tineretului european pentru valorile de patrimoniu. În acest scop, va fi creată o platformă online care să grupeze într-o singură reţea instituţii muzeale şi experţi în educaţie muzeală alături de instituţii de învăţământ.