OSKAR

Alcatel-Lucent, pentru deschiderea, la Timişoara, a unui Centru glo­­bal de administrare reţele. În România, grupul este prezent din 1991 şi avea, la jumătatea anului trecut, circa 1.600 de angajaţi, mare parte dintre ei la Timişoara, unde deţine un centru de dezvoltare şi cercetare. Anul trecut, circa 500 de angajaţi au fost externalizaţi către firma Wipro. Alcatel-Lucent furnizează soluţii care permit operatorilor, marilor companii şi instituţiilor publice să ofere se

Alcatel-Lucent, pentru deschiderea, la Timişoara, a unui Centru glo­­bal de administrare reţele. În România, grupul este prezent din 1991 şi avea, la jumătatea anului trecut, circa 1.600 de angajaţi, mare parte dintre ei la Timişoara, unde deţine un centru de dezvoltare şi cercetare. Anul trecut, circa 500 de angajaţi au fost externalizaţi către firma Wipro. Alcatel-Lucent furnizează soluţii care permit operatorilor, marilor companii şi instituţiilor publice să ofere servicii de comunicaţii de voce, date şi video utilizatorilor finali. În 2008, compania a obţinut în România un profit net de 30 de milioane de euro, la afaceri de 192 de milioane de euro.

Centrul Medical Nova Vita, pentru inaugurarea unui spital privat, care bene­ficiază de aparatură ultramodernă, deschis în urma unei investiţii de 15 milioane de euro. Lucrările de construcţie la centrul medical inaugurat la Târgu-Mureş au început în urmă cu aproape un an, spitalul oferind, pe o suprafaţă de circa 6.000 mp, servicii în toate specialităţile medico-chirurgicale. De asemenea, în cadrul spitalului Nova Vita vor funcţiona un compartiment bloc de naşteri şi unul de neonatologie, cu zece paturi. Investitorul, omul de afaceri Virgil Mailat, intenţionează să dezvolte un proiect medical în vederea aplicării unui sistem integrat de servicii medicale private.

Astra Vagoane Călători Arad, pentru semnarea unui contract cu Siemens în vederea producerii de tramvaie, investiţia în linia de fabricaţie fiind de şase milioane de euro până la sfârşitul anului. Valer Blidar, proprietarul companiei, spune că tramvaiele produse la Arad sunt destinate în special pieţei interne, iar preţul acestora va fi cu circa 25-30 la sută mai mic decât pe piaţa internaţională. La începutul anului, compania a mai semnat un contract cu CFR Călători, prin care va furniza, până la sfârşitul anului 2013, 400 de vagoane noi pentru suma de 1,001 miliarde de lei.