Dan Ostahie, preşedintele şi CEO-ul Altex, estimează că trimestrul al treilea din acest an va fi marcat de stabilizarea pieţei de electronice, electrocasnice şi IT&C, pentru ca în trimestrul al patrulea aceasta să înregistreze o uşoară creştere.
Totuşi, pe întreg anul 2009, piaţa va scădea 35-40% faţă de 2008, iar anul 2010 va fi unul marcat de creşteri moderate de 10-15%.
Potrivit preşedintelui Altex, piaţa îşi va reveni abia în 2011 datorită reluării creditării pentru companii şi persoane fizice şi a apariţiei unui sentiment de optimism în întreaga piaţă, atât în ceea ce priveşte consumatorii cât şi companiile.
Cu toate acestea, nici măcar în 2011 piaţa un va ajunge la nivelul de dinainte de criză, când se cifra la 1,7 miliarde de euro. În 2011, piaţa de electronice,electrocasnice şi IT&C ar urma să ajungă la nivelul de 1,1 miliarde de euro.
Anul 2011 va fi marcat şi de reluarea strategiilor de creştere în rândul retailerilor de pe piaţă, retaileri care vor avea un business mult mai bine consolidat.
Potrivit lui Ostahie, performanţele piaţei autohtone de profil vor ajunge la nivelul pieţei europene abia în următorii cinci ani.
Creşteri de preţuri în perioada următoare
Cristian Moanţă, directorul de marketing şi vânzări al retailerului de electronice, IT&C şi electrocasnice Altex, a declarat că următoarele luni vor fi marcate de creşteresa preţurilor în special la televizoare şi la laptopuri.
„Deşi pare paradoxal acest lucru se va întampla. Fenomenul se datorează creşterii preţurilor la ecrane şi la componentele furnizate de producătorii din Asia dar şi de majorarea costurilor forţei de muncă din China”, a declarat Moanţă.
Acesta a mai subliniat că revenirea uşoară a pieţei va fi un alt motiv al creşterii preţurilor deoarece retailerii speră să recupereze astfel din pierderile suferite.
Flamingo confirmă trendul pieţei
Flamingo International, un alt retailer important, se aşteaptă la o revenire a pieţei de profil în a doua jumătate a anului.
„Avem încredere că, în lunile ce vor urma, vânzările îşi vor menţine o evoluţie constantă, pe un trend pozitiv, chiar dacă nu vor atinge aceleaşi valori din anii trecuţi. În orice caz, nu cred că vom mai fi martorii unor scăderi dramatice, precum cele de la începutul acestui an, când piaţa a scăzut cu peste 40%”, a declarat Stefan Treiber, CEO Flamingo International.
Flamingo International a raportat pentru luna iulie un avans de peste 30% a vânzărilor totale înregistrate de grup, comparativ cu rezultatele înregistrate în luna precedentă.
Categoriile de produse care au înregistrat cele mai bune cifre de vânzări au fost electrocasnicele şi produsele IT&C, cu creşteri de până la 50% faţă de luna precedentă. „Dintre produsele electrocasnice s-au remarcat vânzările de aparate frigorifice, iar din zona de IT&C, vânzările de laptopuri”, au declarat reprezentanţii companiei.
Potrivit Flamingo, stabilizarea din luna iulie se reflectă de asemenea şi în luna august, transmiţând retailului românesc un mesaj pozitiv referitor la o uşoară revenire în a doua parte a anului şi în special în trimestrul al patrulea.