La nivelul ultimului trimestru din 2017, piaţa de produse OTC a consemnat un salt de 14,8%, până la 858 de milioane de lei, raportat la anul 2016. 

Potrivit raportului întocmit de compania de cercetare de piaţă Cegedim, produsele care au dominat anul trecut au fost cele din categoria Lifestyle OTC, cu vânzări totale de 689,5 milioane de lei, respectiv o cotă de piaţă de 22,2%, urmate de cele din categoriile răceală, gripă şi alergii (666,3 milioane de lei în volume de vânzări şi cotă de piaţă de 21,5%) şi de produsele cu indicaţie în afecţiunile gastrointestinale, care au înregistrat vânzări de 615,6 milioane de lei şi o cotă de piaţă de 19,8%. 

Pe de altă parte, categoria de produse dermatologice a înregistrat cea mai mică creştere în 2017, cu vânzări totale de 248,6 milioane de lei şi o cotă de piaţă de 8%. 

Totodată, în ultimul trimestru al anului trecut, la nivel de volum de vânzări şi cotă de piaţă, clasamentul este condus de categoriile răceală, gripă şi alergii, cu vânzări de 211,2 milioane de lei şi o cotă de piaţă de 24,6%, urmată de Lifestyle OTC – cu vânzări de 180,9 milioane de lei şi o cotă de piaţă de 21,1%. La polul opus, se situează categoria de produse dermatologice, cu o scădere faţă de T3 din 2017, de la 77,1 milioane de lei în vânzări şi cotă de piaţă de 10,4%, la vânzări de 57 milioane de lei şi 6,6% cotă de piaţă. 

Potrivit sursei citate, Asociaţia Română a Producătorilor de medicamente fără prescripţie, suplimente alimentare şi dispozitive medicale, ca entitate reprezentativă pentru acest segment, precizează că susţine administrarea responsabilă şi avizată prin informarea corectă şi educarea consumatorilor din România. 

În acest sens, la finalul anului trecut, organizaţia a demarat campania „Despre sănătate, cu responsabilitate’, un demers educaţional pe termen lung care îşi propune să contribuie la îmbunătăţirea educaţiei pentru sănătate a românilor, pentru ca aceştia să poată lua decizii informate privind modul în care îşi gestionează propria sănătate. 

Parteneri în campanie sunt: Ministerul Sănătăţii, Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale, Societatea Naţională de Medicină Familiei, Colegiul Farmaciştilor din România şi Consiliul Român pentru Publicitate. 

Asociaţia Română a Producătorilor de medicamente fără prescripţie, suplimente alimentare şi dispozitive medicale reuneşte producători, importatori şi distribuitori de medicamente fără prescripţie medicală (OTC), suplimente alimentare şi dispozitive medicale pentru îngrijire personală, activi pe piaţa din România, fiind, de asemenea, afiliată la AESGP (Association of the European Self-Medication Industry), organizaţie europeană non-profit care reprezintă sectorul de îngrijire personală în Europa. 

AGERPRES