NBG vrea să vândă UBB, a patra mare bancă din Bulgaria, ca parte a planului de restructurare convenit cu autorităţile de reglementare bancară, pentru majorarea capitalului. De asemenea, banca elenă vrea să vândă şi divizia de asigurări National Insurance.
Vânzarea către unul dintre cei doi licitatori va fi probabil anunţată până la sfârşitul anului, susţin sursele.
Activele totale ale UBB sunt evaluate la 7,1 miliarde de leva.
OTP, care controlează a doua bancă din Bulgaria, DSK Bank, nu a comentat informaţia.
Un purtător de cuvânt al KBC a precizat că banca caută oportunităţi pe pieţele sale de bază şi Bulgaria este o astfel de piaţă.
Luna trecută, directorul general al NBG, Leonidas Fragkiadakis, anunţa că banca elenă, care a revenit pe profit în primele nouă luni ale acestui an, intenţionează să vândă mai multe subsidiare în Europa de Sud-Est şi, de asemenea, să ramburseze peste două miliarde de euro din ajutorul statului până la finele acestui an, cu condiţia obţinerii aprobărilor necesare din partea Mecanismului European de Supervizare Bancară (SSM). În perioada ianuarie-septembrie 2016 NBG a raportat un profit de 26 milioane de euro, comparativ cu pierderi de 1,7 miliarde euro în perioada similară a anului trecut.
"Vom demara un proces de vânzare concentrat pe subsidiarele din Europa de Sud-Est, în principal Bulgaria, Cipru, România şi Serbia. În acest an vor avea un profit modest. Cred că începând de anul următor vom vedea cum profitabilitatea se îmbunătăţeşte" a declarat Leonidas Fragkiadakis.
Pe piaţa din România, în luna octombrie 2003 grupul financiar National Bank of Greece (NBG) a cumpărat pachetul majoritar de la Banca Românească, deţinând în prezent 99,279% din capitalul social al acesteia. Cu un capital social de peste 700 de milioane de lei şi o reţea naţională de sucursale în majoritatea oraşelor importante ale ţării, Banca Românească are 22 de ani de activitate pe piaţa bancară din România.
OTP Bank oferă servicii financiare universale în Ungaria, România, Muntenegru, Croaţia, Bulgaria, Rusia, Ucraina, Slovacia şi Serbia, pentru mai mult de 13 milioane de clienţi, prin intermediul unei reţele teritoriale de peste 1.500 de unităţi, ATM-uri şi canale electronice.
AGERPRES