"Financiar, industria nu stă prea bine, pentru că preţurile la ouă sunt foarte mici, de 0,18 lei – 0,20 lei pe bucată, fără TVA, la poarta fermei. Faţă de decembrie 2014, preţurile sunt cu vreo 40% mai mici, iar faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut sunt reduse cu 10%. Avem o ofertă mare de ouă, dar la preţuri mici. Fermierii au scăzut preţurile destul de mult, dar pe piaţă sunt scumpe în continuare. Am fi foarte fericiţi dacă şi reţelele comerciale ar reduce preţurile, măcar în proporţii apropiate cu ceea ce am redus noi la poarta fermei. Cei care suferă în această perioadă sunt fermierii şi consumatorii. Primii, pentru că dau la preţuri prea joase, iar consumatorii cumpără prea scump. Ar trebui să existe întelegere şi din partea reţelei comerciale", a declarat preşedintele Uniunii Crescătorilor de Păsări din România (UCPR), Ilie Van.
Preţul mediu cu care se vinde un ou în magazine este de 0,5 lei.
Acesta a precizat că, în perioada premergătoare Sărbătorilor Pascale, românii cumpără în jur de 180 de milioane de ouă, faţă de o lună obişnuită când oferta pe piaţă este de 100 – 110 milioane de ouă în lunile de primăvară şi vară şi de 120 – 130 de milioane de ouă în timpul iernii. Conform estimărilor din piaţă, în gospodăriile ţărăneşti se produc în lunile de vară şi de primăvară de patru ori mai multe ouă decât în sistem industrial, respectiv în jur de 400 – 450 de milioane de ouă lunar.
În ceea ce priveşte carnea de pasăre, şeful UCPR a subliniat că există ofertă suficientă, la preţuri mai mici cu 5% faţă de finele anului trecut.
"Pe carnea de pasăre avem o ofertă şi o producţie bună, care se menţine la puţin peste 30.000 de tone lunar, însă preţul a scăzut cu 5% faţă de decembrie, la poarta fermei, şi ajuns pentru puiul grill la 6,44 lei/kg, faţă de 6,68 lei/kg la finele anului trecut", a adăugat Van.
Cei 220 de producători de ouă din UCPR realizează 85% – 90% din producţia autohtonă de ouă obţinută în sistem industrial, iar producţia anuală de ouă se ridică la circa 1,36 de miliarde de bucăţi. AGERPRES