‘Consider că este o măsură corectă şi bună, pentru că nu văd de ce conducătorii pregătiţi trebuie să plătească pentru cei nepregătiţi, fiindcă aceştia din urmă blochează drumurile. În plus, costurile sunt mai mari pentru noi, deoarece trebuie să descongestionăm drumurile blocate de autovehiculele nepregătite. Sper ca în două săptămâni Guvernul să aprobe această Ordonanţă, ce reflectă directivele europene’, a spus Anca Boagiu.
Transportatorii susţin că introducerea obligativităţii echipării autovehiculelor cu anvelope de iarnă încalcă legislaţia europeană în domeniu transporturilor.
,,În majoritatea ţărilor europene, cu excepţia ţărilor nordice, măsura are caracter de recomandare’, a afirmat, joi, Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR.
Potrivit acestuia, măsura vizează în mod preponderent vehiculele utilizate în transport, cu masa de peste 3,5 tone. În această categorie există o gamă variată de mărci, pentru care nu se fabrică anvelope de iarna.Totodată, perioda de aplicabilitate, stabilită între 1 noiembrie – 31 martie, nu corespunde realităţilor climatice ale României, fiind suficient de multe zile în acest interval de timp, în care starea drumului nu impune utilizarea anvelopelor de iarnă.
SURSA: Agerpres