Anunțat prin intermediul a două prototipuri, în 2009 și în 2011, Outlander PHEV este urmașul firesc al modelului 100% electric, i-MiEV. Prezentat în premieră mondială la Salonul Auto de la Paris şi comercializat în Japonia din luna ianuarie a anului 2013, Outlander PHEV a primit peste 10.000 de comenzi în Europa, înainte de lansarea de anul acesta. Din luna iulie, primul SUV 4×4 plug-in hibrid electric din lume este disponibil şi în ţara noastră. Deşi, în România nu există infrastructură pentru automobilele electrice, având în vedere preţul maşinii, peste 45.000 euro, este clar că cei care-şi permit un astfel de SUV, locuiesc la casă şi pot încărca maşina de fiecare dată când este nevoie. Outlander PHEV este un automobil care nu se deosebeşte de un Outlander normal, designul fiind acelaşi. La interior, japonezii au ales să schimbe maneta cutiei de viteze automate, cu un schimbător tip joystick, în schimb au păstrat bordul simplu şi elegant. Turometrul a fost înlocuit cu un cadran care indică modul de rulare: Eco, Charge sau Power. Cum se deosebeşte Outlander PHEV de alte hibride? Ei bine, spre deosebire de automobile precum Toyota Prius sau Opel Ampera, care au o autonomie de 2-5 km în modul pur electric, PHEV are o autonomie de 50 de km, iar motoarele electrice pot propulsa maşina chiar şi la viteze mai mari de 100 de km/h, fără să intervină motorul tradiţional.
Consum zero
Outlander PHEV este echipat cu un motor pe benzină de 2 litri, 120 CP şi câte un motor electric de 60 kW/81 CP pe puntea faţă, respectiv puntea spate. Pe mijloc se află un acumulator de tracțiune Litiu-Ion, răcit cu aer, 12 kWh, 80 celule, 300 V. Maşina este silenţioasă atunci când bateria este încărcată şi se rulează în modul Eco, fără să se apese brusc pedala de acceleraţie. În acest mod, în oraş, maşina nu emite practic noxe şi nu consumă carburant. La drum lung, motorul pe benzină îşi face simţită prezenţa la viteze mari şi de fiecare dată când este nevoie de putere. Cu SUV-ul japonezilor, în oraş, poţi face o economie reală de carburant, şi poţi rula numai în modul electric.
În afara oraşului, conducând economic, autonomia se ridică la 800 km. Consumul oficial este zero litri/100 km în mod electric, 5,8 litri/100 cu bateriile descărcate, 1,9 litri în mod combinat pe prima sută de kilometri. Cu bateria epuizată am reuşit să înregistrăm un consum de combustibil de 6 litri/100 km. La această performanţă a ajutat acumulatorul, deoarece acesta nu a fost niciodată complet descărcat pentru că la fiecare frânare se încărca cu energie şi ajuta la propulsarea maşinii alături de motorul pe benzină.
În ceea ce priveşte ţinuta de drum, Outlander este un SUV care oferă confort maxim, suspensiile fiind moi, iar direcţia precisă. Outlander PHEV accelerează de la 0 la 100 km/oră în 11 secunde, iar viteza maximă care poate fi atinsă este de 170 km/oră. Punctele slabe ale maşinii sunt sistemul multimedia, care răspunde greu la comenzi şi sistemul de navigaţie destul de dificil de operat. Legat de siguranţă, Outlander PHEV dispune de trei funcţii de siguranţă: ACC (Cruise Control Adaptiv), FCM (Protecție la impact frontal) şi LDW (Avertizare la părăsirea benzii). Pericolele sunt detectate cu ajutorul unui radar foarte performant montat în partea frontală. PHEV este disponibil în două versiuni de echipare – Intense şi Instyle -, iar preţul de pornire este 45.500 euro.