Când ai în plan achiziționarea unui vehicul care să poată străbate fără mari probleme atât aglomerările urbane, cât și drumurile neamenajate cel puțin unul dintre modelele Mitsubishi intră în complicata ecuație care include raportul calitate/preț, dotări, confort, utilitate, comportament rutier și, mai ales, fiabilitate. Fără mari pretenții în zona autoturismelor clasice precum Colt sau Lancer, marca niponă excelează atunci când în vizorul clientului intră modele ca ASX, Outlander, Pajero sau L200.
Cel mai mic exponent al gamei SUV a producătorului japonez, ASX, este încă în topul preferințelor, iar L200 a rămas una dintre cele mai căutate camionete cu tracțiune integrală. Chiar și într-o perioadă de criză, impetuosul Pajero înregistrează o creștere cu 3% a vânzărilor pe piața europeană. ASX o duce chiar mai bine având, la finalul lui 2011, o creștere cu 131% a livrărilor către clienți. Doar Outlander a fost nevoit să se recunoască învins de concurenți precum Toyota RAV4, Honda CR-V sau Chevrolet Captiva, înregistrând o scădere cu 18% a vânzărilor din 2011 față de cele din 2010. Acest rezultat a împins oficialii Mitsubishi să impună înnoirea modelului, iar rezultatul, deși nu este revoluționar, pare să fi rezolvat multe dintre problemele fostei generații.
La capitolul design exterior, întotdeuna discutabil și subiectiv, japonezii par să fi făcut un pas înapoi. Mulți dintre cei care au văzut mașina consideră că fostul model era mai atractiv și mai plin de viață, în timp ce noua versiune este prea masivă. În interior, se păstrează aerul clasic, specific modelelor nipone, însă ergonomia postului de conducere este la cote ridicate, iar sistemele de comandă și control prezente pe echiparea testată, Instyle Navi, sunt exact cele de care ai nevoie, fără artificii inutile. Dintre acestea, ar fi de notat display-ul multifuncțional cu ecran color și instalație audio Rockfort Fosgate, aerul condiționat dual, cruise control și, mai puțin important, dar extrem de util atunci când afară plouă, hayon cu deschidere automată. Tot în habitaclu, trebuie neapărat notată îmbunătățirea condițiilor de confort pentru cei doi pasageri așezați pe al treilea rând de scaune. Cei care au mers cu fostul Outlander știu că acolo era loc cel mult pentru doi copii.Acum, cele două locuri pot fi ocupate fără mari probleme de doi adulți.
Având în vedere că platforma utilizată de noul Outlander este o evoluție a celei prezente și la fostul model, este interesant de observat cu au reușit inginerii japonezi să „remodeleze“ ținuta de drum. Mașina asigură acum un confort sporit, grație unei suspensii ceva mai permisive, însă acest detaliu are un corespondent direct în ruliul înregistrat în momentul abordării cu aplomb a virajelor. Propulsia vehiculului poate fi asigurată, ca în cazul modelului testat, de un diesel de 2.2 litri, sau de un motor de 2.0 litri alimentat cu benzină. Ambele dezvoltă 150 CP, însă dieselul are avantaje greu de contestat. Atât în privința consumului, cât și în cea a răspunsului la comenzile șoferului.
Cel mai iefin Outlander (2.0 MIVEC MT 2WD Invite) poate fi achiziționat cu 22.308 euro, în timp ce versiunea de top (2.2 DI-D 6AT 4WD Instyle costă 41.032 euro. Pentru comparație, cele două versiuni Mazda CX-7 prezente pe piață costă 34.340 euro, respectiv, 36.130 euro, în timp ce Chevrolet Captiva are o listă de prețuri cuprinsă între 26.000 de euro și 33.300 de euro. Există însă diferențe importante între variantele de motorizare și echipare.