Ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, a revocat echipa managerială a Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, după ce inspectorii Corpului de Control al ministerului a descoperit mai multe nereguli la construcţia variantei de ocolire Cluj-Est.
DRDP Cluj era condusă de Ion Pantelimon, fiind unitate aflată în subordinea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Ieri, Ministerul Transporturilor a anunţat şi încetarea atribuţiilor de director general al CNADNR de către Daniela Drăghia şi preluarea acestora de director general adjunct Ionuţ Maşala.
În comunicatul de astăzi, Ministerul Transporturilor arată că inspectorii Corpului de Control au efectuat în această săptămână un control la DRDP Cluj pentru verificarea derulării contractului privind varianta de ocolire Cluj-Est, un proiect început în urmă cu şase ani.
Conform sursei citate, în urma verificărilor efectuate s-au constatat grave probleme manageriale, constând în luarea unor decizii controversate referitoare la derularea investiției menționate, care au condus aproape la dublarea investiţiei, de la 77,68 milioane de euro la 142,99 milioane de euro.
Mai mult, sursa citată menţionează faptul că deşi termenul de finalizare a lucrărilor era de 24 de luni, nici în prezent nu erau finalizate lucrările, deşi au început în toamna anului 2006.
Până la difuzarea acestei ştiri conducerea DRDP nu a putut fi contactată.
Lucrările la centura de ocolire Vâlcele – Apahida, cu o lungine de 23,6 de kilometri, au început în anul 2006. Traficul rutier a fost deschis în 21 octombrie 2011, în prezenţa premierului de la acea dată, Emil Boc, întreaga centură având ca termen de finalizare iunie 2012.
În luna ianuarie, mai multe grinzi ale parapetului din beton care asigură consolidarea unui versant de pe centura de ocolire s-au deplasat în urma unei alunecări de teren cauzată de infiltraţiile de apă, scrie mediafax.ro.
Pe tronsonul trei al centurii de ocolire Vâlcele – Apahida, de la kilometru 18 la kilometru 23,6 au mai fost înregistrate de-a lungul timpului alunecări de teren în urma infiltraţiilor de apă din cauza solului lutos, acestea impunând lucrări de consolidare care au dus la înregistrarea unor costuri suplimentare. Totodată, una din firmele contructoare – Vegyepszer din Ungaria – a intrat la finele anului trecut în insolvenţă.