Compania britanica Ozone Laboratories va aloca, in acest an, 5,8 milioane de euro pentru extinderea portofoliului la 170 de produse, inregistrarea acestora in Romania si in alte tari din zona.
“In 2006, biroul din Romania va deveni un centru regional care va coordona activitatea companiei in Rusia, Ucraina, Bulgaria, Ungaria, Polonia, Cehia si Slovacia. Suntem de asemenea interesati de pietele din Croatia si Kazahstan”, a declarat directorul general al companiei, Dan Schiopu. Anul trecut, producatorul de medicamente a investit circa 5,2 milioane euro pentru lansarea unor noi produse si promovare, compania inregistrand produsele sale pe alte sase piete din Europa Centrala si de Est.
Pentru acest an, producatorul de medicamente estimeaza dublarea cifrei de afaceri din Romania comparativ cu rezultatul din 2005, pana la 50 milioane de euro. “Anul 2005 a fost al treilea an consecutiv in care ne-am dublat cifra de afaceri, ajungand la peste 22 milioane de euro, evolutie sustinuta de extinderea portofoliului de la 80 de produse in 2004 la 110 la finele lui 2005”, a mai spus Dan Schiopu.
Mai mult de jumatate din vanzarile Ozone Laboratories a fost reprezentata de medicamentele care se elibereaza doar pe baza de prescriptie, restul fiind generate de medicamentele fara prescriptie (OTC) si suplimentele alimentare. Ultimul tip de produse a inregistrat cea mai mare crestere in 2005, respectiv de 330%.
Ozone Laboratories avea anul trecut o cota de piata de 2%, raportat la cifra de afaceri, nivel pe care si-a propus sa-l depaseasca in 2006. Conform datelor pe care Cegedim le-a facut publice la sfarsitul anului 2005, Ozone Laboratories se situeaza pe locul 19 in topul primilor 20 de producatori de medicamente din Romania.
Sursa: Capital, 08 februarie 2006