Conform calculelor specialiştilor costul direct al întreţinerii reprezintă, aproximativ 4% din cifra de afaceri a întreprinderii, dar dacă se iau în considerare şi consecinţele indirecte acest procent creşte într-o manieră semnificativă, până la 7-8%. Pentru o perioadă scurtă de timp achiziţia unui program software care să gestioneze activităţile de întreţinere şi reparaţii poate părea un efort financiar mare, dar acţiunea reprezintă o sursă de profit pe termen lung.
Veniturile operaționale pot depăși de 3-4 ori veniturile din vânzări dacă sunt optimizate activitățile cu impact major asupra eficienței economice a mentenenţei:
· Inventarierea uneltelor, echipamentelor și specificațiilor pentru operațiile care trebuie realizate
· Gradul de încărcare a resurselor umane implicate
· Timpul consumat pentru obţinerea informaţiilor ca: documentaţie, buletine de service, cataloage de piese sau alte documente informative
· Realizarea raportărilor privind istoricul activităților de service și a frecvenței operațiilor de rutină
· Stabilirea frecvenței de schimbare a pieselor și identificarea celor mai uzitate componente.
Pentru a răspunde la aceste probleme, ADA furnizează în România soluţia Teamcenter MRO. Tehnologia Teamcenter pentru activitățile de service permite firmelor stabilirea unui mediu de management organizat, optimizat, care utilizează cunoştinţe pe parcursul ciclului de viaţă al produsului – în special în etapa de menţinere, reparație şi revizuire.
Beneficiile cheie în utilizarea Teamcenter MRO sunt:
· Stabilirea cerinţelor şi frecvenţei acestora;
· Analiza componentelor în termeni de ore de funcţionare, ciclicitate şi grad de utilizare, generând o planificare pentru echipamente;
· Definirea resurselor;
· Eliminarea mentenanţei neplanificate prin stabilirea unor proceduri şi prin identificarea resurselor necesare pentru reparaţiile imediate sau pentru cele apărute cu întârziere;
· Realizarea planului de vizite pentru eliminarea sarcinilor redundante;
· Centralizarea cerinţelor într-o procedură de lucru pentru a identifica şi minimiza operaţiile repetitive, pentru a combina diversele tipuri de cerinţe, pentru a identifica normele şi reglementările de calitate în domeniu.
“De la partenerii noștri am învățat că service-ul a devenit o componentă strategică. Produsele care necesită mentenanță pot fi scumpe, cu o complexitate ridicată sau pot avea o durată indelungată de viaţă. De obicei au ceva în comun – sunt vitale pentru afacerea clientului care le deţine ca active. De aici şi nevoia pentru administrarea lor eficientă. La nivel mondial soluţiile Siemens sunt folosite de 65000 de companii de top din industriile aeronautică, militară și apărare, energie, echipamente medicale, electronice și higt tech, etc. „( Laurențiu Nae – consultant PLM la Ada Computers).
Pentru mai multe informaţii despre soluțiile pentru dezvoltarea integrată a companiei, accesați www.adacomputers.ro