Criza economica mondiala a evidentiat vulnerabilitati in sistemul financiar, iar autoritatile europene au demarat un amplu proces de modificare a legislatiei pietei de capital, cu efect asupra infrastructurii pietelor financiare, a comportamentului institutiilor si a relatiilor dintre acestea, in sensul cresterii transparentei si sigurantei tranzactiilor.  De aceea, pentru interpretarea noilor reglementari ale pietei de capital, dar si a celor actuale,  Asociatia Brokerilor, prin colaboratorii sai, avocati cu experienta in piata financiara, pune la dispozitia membrilor sai, rapoarte de consiliere juridica. Solicitarea  de consiliere juridica se face prin completarea unui chestionar care poate fi descarcat de pe site www.perfectionare-piatadecapital.ro.

Pana in prezent au fost intocmite peste 130 de rapoarte pe diverse teme. Cele mai multe solicitari de elaborare de rapoarte au vizat subiecte privind interpretarea si propunerea de modificari in cadrul unor proiecte de regulamente, instructiuni si dispuneri de masuri ale CNVM. O tema importanta pentru piata de capital a constituit-o proiectul de Instructiune al CNVM, de restructurare a pietei Rasdaq si a pietei valorilor mobiliare necotate, care genereaza efecte importante asupra fondurilor de investitii. Un alt subiect de interes a fost reprezentat de  cerintele organizatorice pentru sistemele electronice de tranzactionare ale firmelor de investitii, impuse de ESMA. De asemenea, au fost solicitate clarificari in ceea ce priveste interpretarea  si modificarea Codului Fiscal, externalizarea unor servicii ale societatilor de intermediere financiara, reglementarile europene ale ofertelor publice, listarile duale.

Asociatia Brokerilor, in parteneriat cu SIVECO Romania, desfasoara proiectul „Imbunatatirea aptitudinilor antreprenoriale pentru angajatii din domeniul valorilor mobiliare”. Proiectul beneficiaza de fonduri europene nerambursabile si se inscrie in Axa Prioritara 3, „Cresterea adaptabilitatii lucratorilor si a intreprinderilor”.

Participantilor la proiect, li se ofera oportunitatea de a-si dezvolta competentele manageriale si antreprenoriale, prin cursuri, consultanta juridica si seminarii, dar si prin activitati transnationale, respectiv specializari la burse de valori straine. Formarea profesionala si consultanta vor conduce in cadrul societatilor beneficiare la o organizare mai buna, o alocare mai eficienta a resurselor, si in consecinta, la cresterea dimensiunii afacerilor. Concomitent cu cresterea numarului de salariati, formarea profesionala contribuie astfel la dezvoltarea mediului de afaceri si a economiei, generand cresterea ratei de ocupare si imbunatatirea calitatii vietii.

Informatii suplimentare despre proiect puteti obtine conform datelor de mai jos :

Date de contact:

Ingrid Zamfir

Expert Promovare

Asociatia Brokerilor

Tel: 021-317.99.35; Fax:021.317.99.34; E-mail:ingrid.zamfir@asociatiabrokerilor.ro www.asociatiabrokerilor.ro.