AdPrint lansează, în 2013, o nouă provocare către creativii şi artiştii vizuali din întreaga lume – să demonstreze că publicitatea în print şi outdoor ne fac viaţa mai frumoasă (înscrieri până pe 10 iulie). Scopul campaniei “Print beautifies our lives” este să promoveze la nivel internaţional printul ca mediu pentru publicitate.
Lucrările care vor reda cât mai bine mesajul campaniei:
- Vor fi selectate de un juriu format din creativi de top, de renume internaţional :
– Michael Weinzettl, Editor-in-chief, Lürzers Archive;
– Stefan Schmidt, Fondator şi Creative Director, dieckertschmidt;
– Philippe de Ceuster, Partener şi Creative Director, Mortierbrigade;
– Pol Úbeda Hervàs, Senior Art Director, JWT Barcelona;
– Gian Carlo Lanfranco & Rolando Cordova – Senior Creatives, Fred & Farid Paris – Shanghai.
- Vor fi publicate în media internaţionale şi incluse în expoziţii itinerante în cadrul festivalurilor de profil;
- Vor fi reunite într-o colecţie ce va fi distribuită împreună cu publicaţiile partenere.
Campania “Print beautifies our lives” se desfăşoară până pe 10 iulie şi se adresează creativilor şi agenţiilor din întreaga lume, care trebuie să creeze un print sau o serie de printuri care susţin mesajul campaniei: “Print beautifies our lives” şi care promovează calităţile publicităţii în print şi outdoor. Mai multe detalii pot fi găsite pe www.adprintfestival.com.
Noua misiune AdPrint va presupune:
– Promovarea publicaţiilor şi a publicităţii în print la nivel internaţional;
– Susţinerea jurnalismului de calitate, prin încurajarea abonării la publicaţii printate şi prin promovarea publicaţiilor tipărite ca mediu de publicitate;
– Susţinerea inovaţiei în reclamelele în print şi în folosirea creativă a publicaţiilor tipărite ca mediu de publicitate;
– Creşterea standardelor în disciplinele ce ţin de craft şi educarea creativilor;
– Derularea unor campanii de conştientizare a calităţilor printului ca mediu pentru publicitate: cel mai de încredere mediu; captează total atenţia şi creează o relaţie mai puternică cu audienţa decât alte medii; stimulează creativitatea cititorilor, dar şi pe cea a creatorilor acestuia;
– Promovarea printului ca artă şi a rolului său de înfrumuseţare a mediului înconjurător.
AdPrint îşi extinde activitatea începând cu 2013 şi îşi propune să genereze, să reunească şi să promoveze publictatea în print, graphic design-ul şi media printate la nivel internaţional. Competiţia anuală care premia publicitatea va fi înlocuită cu o serie de proiecte ce vor mobiliza agenţiile să creeze, pe baza unor briefuri, reclame în print care să ilustreze valoarea acestui mediu.
Scopul principal AdPrint va fi să genereze, să reunească şi să promoveze publicitatea în print şi printul ca mediu la nivel internaţional printr-o serie de proiecte şi campanii de conştientizare. Astfel, www.adprintfestival.com va reuni toate printurile premiate în competiţiile internaţionale de profil, iar AdPrint va cauta parteneri la nivel internaţional pentru a expune toate aceste lucrări.
Organizaţia va încuraja artiştii, companiile şi creativii să producă lucrări în print care să poată fi valorificate ca lucrări de artă.
AdPrint a apărut in 1998 ca o manisfestare locală dedicată printului şi a evoluat într-un festival regional în 2001 şi mai apoi european, din 2004. Timp de 13 ani, AdPrint a premiat cele mai bune lucrări de print, outdoor şi grahic design. În 2012, AdPrint a lansat provocarea cu mesajul “Save the Print” – un îndemn către creativi de a susţine industria de print şi de a-şi cultiva creativitatea pentru acest mediu. Campania s-a derulat în parteneriat cu Print Power, Lürzer’s Archive şi Grolsch / Energiea.
Campania “Save the Print” s-a desfăşurat în perioada iunie – octombrie 2012 şi s-a adresat tuturor agenţiilor de creaţie, creativilor independenţi şi trusturilor de media. O selecţie din cele 142 de execuţii, semnate de 92 de autori, din 12 ţări, a fost publicată în Lürzer’s Archive şi în alte 18 publicaţii europene şi a fost expusă în Bucureşti.
Mai multe detalii sunt disponibile pe