După o scădere semnificativă a pieţei în 2009, 2010 a fost anul de redresare a pieţei de software şi servicii IT. Majoritatea ţărilor şi-au reluat creşterea, ceea ce a dus la o creştere globală medie de 4% în ceea ce priveşte investiţiile în software (până la 203 miliarde euro) şi la o medie de 1,5% pentru investiţiile globale în servicii IT (până la 502 miliarde de euro). Creşterea vânzărilor de licenţe a determinat o revenire clară a pieţei de software, însă în zona serviciilor informatice, creşterea substanţială a numărului de noi proiecte nu a reuşit decât să compenseze scăderea continuă a preţurilor.
În piaţa de software, cele trei segmente majore (systems infrastructure software, tools, applications software products) au crescut în proportii similare (între 3,5% şi 4,5%). În privinţa serviciilor IT, dacă cifrele pentru hardware maintenance şi project services au rămas mai mult sau mai puţin constante, cele pentru outsourcing au crescut cu 3,5%.
Cu toate acestea, comportamentul cumpărătorilor de IT a variat în funcţie de regiune. Cele mai mari rate de creştere au fost în Orientul Mijlociu şi Africa (peste 7% atât pentru software cât şi pentru servicii), America Latină (6% şi 5%) şi Asia-Pacific (6% si 3%). Creşterea a fost mai mică în America de Nord (4,5% pentru software, 1,5% pentru servicii). Europa de Est, cea mai afectată regiune în 2009, s-a redresat uşor cu creşteri de 4% şi 3%. Europa de Vest a avut cele mai slabe rezultate, cu o creştere usoară de 1,5% pentru software şi o scădere de 0,5% pentru servicii şi, îngrijorator, scăderea a continuat în Italia, Portugalia, Spania, Olanda şi Marea Britanie.
India a înregistrat o creştere de 15% pentru software şi 14% pentru servicii surclasând China (15%, 11%). Brazilia a înregistrat o creştere de 6% atât în software cât şi servicii şi Rusia (7%, 4%) după o scădere dramatică în 2009.
Pe regiuni, PAC consideră că Orientul Mijlociu şi Africa vor conduce, cu creşteri de 10% pentru software şi de 9% pentru servicii, urmate de America Latină (8% în ambele segmente), Europa de Est (7% în ambele segmente), APAC (7%, 5%), America de Nord (5,5%, 4%) şi, în sfârşit, de Europa de Vest, cu 3,5% pentru software şi 2,5% pentru servicii.