Păcăleală cu recalcularea pensiilor. Casa de Pensii îi alertează pe pensionarii români

pensie, pensionari, bani pensie

SURSA FOTO: Dreamstime

Înșelătorii devin tot mai ingenioși, păcălind pensionarii sub pretextul Casei Naționale de Pensii. Autoritățile sunt în alertă maximă și îndeamnă cetățenii să fie foarte atenți.

Escrocii trimit mesaje false și îi păcălesc pe bătrâni pretinzând că sunt de la Casa Națională de Pensii

O femeie a raportat pe o rețea de socializare că a primit un mesaj fals de la cineva pretinzând că reprezintă Casa Națională de Pensii.

În mesaj, i se solicita să își deschidă un cont bancar și să ofere detaliile contului pentru a primi sumele restante rezultate din recalculare. Alte persoane au întâmpinat situații similare.

Casa de Pensii nu cere informații personale prin mesaje pe rețele sociale sau SMS-uri.

Reprezentanții Casei Naționale de Pensii au confirmat că mesajele nu provin de la ei și îi sfătuiesc pe pensionari să fie prudenți.

Autoritățile sunt în alertă și cer vigilență sporită din partea tuturor.

SURSA FOTO: Pexels

Au fost înregistrate o serie de atacuri phishing/scam pretinzând că provin și de la Poșta Română

Atacatorii trimit SMS-uri care cer informații sub pretextul livrării unui colet și colectează date sensibile (personale și de card) prin accesarea unui link.

Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) a explicat că infractorii cibernetici trimit SMS-uri cu link-uri scurtate, cerând victimelor să completeze informațiile necesare pentru livrarea unui colet.

”Accesarea link-ului redirecționează victima către un site ce seamănă foarte mult cu cel oficial al Companiei Naționale Poșta Română S.A., pentru a genera încredere și a induce în eroare”, informează DNSC.

Potrivit DNSC, după ce accesați link-ul, vi se vor cere completarea unor formulare multiple:

  1. Primul formular conține un mesaj fals despre starea coletului și solicită completarea adresei pentru reexpediere.
  2. Al doilea formular cere informații personale și detalii de livrare ale coletului.
  3. Al treilea formular solicită datele cardurilor bancare, inclusiv codul CVV/CVC, pentru efectuarea unei plăți minore; însă, în realitate, cardul va fi debitat cu o sumă considerabil mai mare.

Dacă primiți astfel de mesaje, nu le urmați indicațiile și raportați-le imediat la Direcția Generală Operațiuni Tehnice, la adresa alerts@dnsc.ro sau la numărul de urgență 1911.

Directoratul oferă câteva sfaturi utile:

  • Verificați cu atenție link-urile și conținutul mesajelor, căutând erori de scriere sau greșeli gramaticale.
  • Evitați să accesați link-uri din mesaje sau email-uri trimise de expeditori necunoscuți.
  • Asigurați-vă că site-urile sau aplicațiile pe care introduceți informații personale sunt legitime înainte de a le folosi.
  • Dacă ați introdus deja date personale pe site-uri suspecte, schimbați-vă parolele imediat.
  • Fiți prudenți la solicitările de informații personale și financiare; instituțiile și companiile nu vor cere astfel de date prin aceste metode.
  • Contactați imediat banca dacă ați răspuns unor astfel de solicitări și ați furnizat detalii bancare.