Cele mai multe probleme sesizate de turiştii români la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) se referă la nerespectarea prevederilor din contractele de cumpărare a pachetelor turistice şi la informarea incompletă în legătură cu serviciile cumpărate.
Bucuria unui binemeritat concediu poate fi foarte uşor umbrită de problemele care apar pe drumul spre paradisul turistic visat. Poate să fie vorba de un hotel care, deşi în broşură figura cu patru stele, la faţa locului stelele scad la trei sau chiar la două sau de bani plătiţi în plus pentru servicii deja achitate.
120 de reclamaţii în primele 6 luni
Românii au făcut, în primul semestru al acestui an, 120 de reclamaţii la ANPC care au vizat nereguli la pachetele de servicii turistice achiziţionate de la agenţiile de turism, după cum au declarat, pentru capital.ro, reprezentanţi ai Autorităţii.
De cele mai multe ori, agenţiile de turism nu îi informează complet pe clienţi despre serviciile oferite consumatorilor sau despre condiţiile de rezervare sau vânzare a biletelor de avion.
Turiştii care achiziţionează pachete turistice trebuie să fie atenţi la contractele pe care le semnează cu agenţiile, pentru a putea urmări în ce măsură sunt respectate prevederile legale. De asemenea, pentru a evita orice fel de surpriză neplăcută la destinaţie, ANPC le recomandă consumatorilor să se intereseze foarte atent despre pachetele pe care urmează să le achiziţioneze.
Socoteala de la agenţie nu se potriveşte cu cea din vacanţă
Reclamaţiile înregistrate la ANPC luna trecută arată că unii turişti români nu au avut parte de o vacanţă de vis pentru că s-au trezit că, deşi au plătit pentru un hotel de 4 stele, au fost cazaţi în bungalow, sau că masa nu a fost all inclusive în toate zilele sejurului. În alte situaţii, clienţii care au plătit pentru un pachet de 7 nopţi de cazare pe litoral au fost nevoiţi să mai plătească încă 100 de lei la hotel.
Un reclamant a fost nevoit să părăsească hotelul din cauza faptului că nu avea apă rece, plângându-se şi de comportamentul necivilizat al personalului.
La un pachet turistic în Tunisia, una dintre excursii, deşi plătită în prealabil, nu a mai avut loc pentru că nu au fost completate locurile, reclamanţii solicitând restituirea banilor.
O altă abatere sesizată luna trecută a fost în cazul unui client care a renunţat la un pachet turistic, iar agenţia i-a reţinut penalizări. Printre sesizările de luna trecută mai figurează şi probleme legate de neanunţarea în termen a modificărilor din pachetele turistice, nerestituirea banilor în cazul decalării perioadei de plecare în excursie şi situaţia în care nu a fost asigurată întoarcerea în ţară.