Mark Fields, în vârstă de 56 de ani, a preluat funcţia de CEO al Ford la 1 iulie 2014. 

Incluzând valoarea pensiei şi alte compensaţii, Fields a obţinut anul trecut 22,1 milioane de dolari, în creştere faţă de 18,6 milioane de dolari în 2015. 

Anul trecut, acţiunile Ford au scăzut la Bursa de la New York cu 14%, după ce producătorul auto american a avertizat că investiţiile în noile tehnologii (vehiculele autonome şi serviciile de mobilitate) vor reduce profiturile în 2016 şi 2017, înainte de a se redresa în 2018. 

"Toate aceste investiţii în electrificare şi mobilitate vor afecta o perioadă câştigurile şi de aceea acţiunile au înregistrat scăderi. Dar ca acţionar, trebuie să înţelegi că-l plăteşti pe Mark pentru viitor. Îl plăteşti să elaboreze şi să dezvolte serviciile de mobilitate", a explicat analistul David Whiston, de la Morningstar Inc.

Preşedintele Bill Ford a obţinut anul trecut o compensaţie totală de 13,9 milioane de dolari, cu 8% mai mult decât în 2015. 

Săptămâna trecută, Ford a anunţat că se aşteaptă în 2017 la un profit înainte de taxe de nouă miliarde de dolari, "un rezultat care este mai mic decât în 2016 din cauza investiţiilor planificare în noile oportunităţi". Analiştii se aşteptau ca Ford să înregistreze în 2017 un profit înainte de taxe de 9,2 miliarde de dolari, după un profit de 10,4 miliarde de dolari în 2016. 

Scăderea profitului vine într-un moment în care Ford investeşte în noi oportunităţi precum vehiculele autonome şi intră pe segmente precum servicii de mobilitate. Obiectivul Ford vrea să lanseze un vehicul complet autonom, fără volan sau pedale, în 2021. 

În România, Ford a început producţia la fabrica din Craiova în 2012, odată cu lansarea modelului B-Max, primul produs al acestei fabrici şi primul autovehicul românesc de 5 stele EuroNCAP. Tot în 2012, Ford a demarat la Craiova şi producţia motorului EcoBoost. La începutul lui 2016, preşedintele – director general al Ford Europa, Jim Farley, a anunţat că producătorul va construi SUV-ul de mici dimensiuni EcoSport la fabrica din Craiova începând din toamna anului 2017, model care va fi comercializat pe toate pieţele europene ale Ford, mai puţin în Rusia, şi pentru care va investi la 200 de milioane de euro.

AGERPRES