In functie de "puterile fiecarui ofertant, pachetele de servicii variaza, de la 2 sau 4 MB de spatiu de web pana la 25 MB! Procedeul acesta de gazduire gratuita a paginilor de web este una dintre cele mai bune metode de atragere a multor "navigatori spre site-ul respectiv, generand un trafic foarte mare (multe accesari).Site-urile cu traditie in astfel de servicii sunt GeoCities, Tripod, Xoom sau FortuneCity. Pe langa acestea au aparut unele noi, cu o oferta evident mai buna decat cea a celo
In functie de „puterile fiecarui ofertant, pachetele de servicii variaza, de la 2 sau 4 MB de spatiu de web pana la 25 MB! Procedeul acesta de gazduire gratuita a paginilor de web este una dintre cele mai bune metode de atragere a multor „navigatori spre site-ul respectiv, generand un trafic foarte mare (multe accesari).
Site-urile cu traditie in astfel de servicii sunt GeoCities, Tripod, Xoom sau FortuneCity. Pe langa acestea au aparut unele noi, cu o oferta evident mai buna decat cea a celor enumerate. Unul dintre cele mai interesante site-uri ce ofera servicii de gazduire gratuita este WebJump (https://www.webjump.com). Aici, unui utilizator i se aloca nu mai putin de 25 MB de spatiu, unde respectivul poate sa-si puna paginile de web. Bineinteles, pentru a se putea mentine serviciul gratuit, in partea de sus a paginii, intr-un frame, WebJump adauga automat niste bannere cu reclame de care nu se poate scapa.
Chiar si cu acest mic incovenient, WebJump este un serviciu foarte interesant (si inca nu foarte cunoscut), care merita folosit. Surprinzatoare este existenta, dupa crearea unui cont, a unui director „/cgi-bin in directorul personal. Directorul „/cgi-bin permite executia unor script-uri de Internet (un fel de programe), aceasta facilitate contribuind din plin la posibilitatea construirii, la WebJump, a unor site comerciale de succes. Si totul cu gazduire gratis. Numele site-ului este la libera alegere a utilizatorului (WebJump vine si cu cateva sugestii interesante in aceasta privinta), urmand ca adresa sa fie de genul: https://numeales.webjump.com.
Alt site, de data aceasta cu o dezvoltare spectaculoasa, este Hypermart (https://www.hypermart.net). In principal, Hypermart se adreseaza gazduirii gratuite a paginilor firmelor mici, ce nu au bani de investit pe web sau nu depind in activitatea lor de o prezenta solida pe Internet. Spatiul alocat este de 11 MB, plus reclama de rigoare introdusa de Hypermart si de care nu se poate scapa. Exista directoare pentru toate paginile de web gazduite, impartite pe categorii de interes (economie, cultura, computere etc.).
Oportunitatile pe care aceste companii le ofera firmelor romanesti sunt deosebite. Chiar daca economiile nu sunt mari (in medie cam 300-400 USD/an, desi suma poate fi mult mai consistenta), exista alte avantaje, pentru ca se folosesc servicii profesionale fara sa scoata nici un ban.
Odata pus pe picioare site-ul de web, el trebuie inregistrat la masinile de cautare, pentru ca un utilizator, la o cautare, sa gaseasca rezultate ce-l vor indrepta spre site-ul nou-aparut. O asemenea operatiune nu este tocmai usoara, de aceea se apeleaza la aplicatii ce ruleaza pe Internet si fac acest lucru. In marea lor majoritate, aceste masini de inregistrare cer bani pentru serviciul efectuat. Exista insa si inregistratoare gratuite. Unul se gaseste la adresa https://www.virtualpromote.com/submitter/index.html si este foarte bun; el trimite site-ul (impreuna cu descrierea) la toate motoarele de cautare cunoscute. Clientul va fi notificat prin e-mail de rezultatele trimiterii, putand sa afle unde anume au existat probleme cu inregistrarea.
Dupa inregistrarea la motoarele de cautare, posesorul unei pagini de web (webmaster) trebuie sa-si promoveze „creatia”. Pentru aceasta, cel mai indicat lucru este sa apelezi la „schimbul de bannere. Bannerul este o imagine grafica, un fisier de dimensiuni standard, prin care se poate prezenta un site sau un serviciu.
Reteaua LinkExchange (https:// www. linkexchange.com) asigura cea mai buna metoda de promovare bilaterala a unor site-uri. Sistemul functioneaza foarte simplu: bannerul site-ului X se afla pe site-ul Y si invers. Cele doua site-uri se promoveaza gratuit unul pe celalalt, prin afisarea bannerelor. LinkExchange mai ofera si alte servicii gratuite, cum ar fi un contor de pagina simplu si eficient, crearea de liste de discutii etc.
Pentru firmele sau persoanele ce au cu adevarat ceva interesant de aratat comunitatii Internet si stiu ca vor atrage multi vizitatori, exista si posibilitatea de a face bani prin reclama. Agentiile de publicitate de pe Internet „vand bannerele firmelor carora trebuie sa le asigure un numar foarte mare de afisari. Scopul acestor agentii este de a raspandi pe cat mai multe site-uri, bannerele respective, iar pentru aceasta orice pagina de web este bine venita. Procedeul este si el simplu. Dupa subscrierea la respectiva agentie, clientul primeste un cod de HTML pe care trebuie sa-l introduca in pagina lui de web. Codul este o legatura la unul dintre bannerele unei firme ce lucreaza cu agentia de publicitate. Orice click pe bannerul respectiv aduce clientului o anumita suma (maximum 0,25 USD), suma ce este platita de agentie drept comision. Platile se fac la sfarsitul fiecarei luni, prin foaie cec. Astfel, posesorul unui site cu multe accesari poate chiar sa scoata bani si sa fie rasplatit corect pentru munca depusa.
Radu Lazar