Până în 2016, Subway îşi va dubla reţeaua de restaurante din România. Cât costă deschiderea unei francize

Cel mai mare lanț fast-food din lume, intrat pe piaţa locală în aprilie 2012, a ajuns deja la 20 resturante în țară. Cu o medie de deschidere de aproximativ un restaurant pe lună (20 de restaurante în 24 de luni), Subway intentioneză să aibă, peste doi ani, peste 40 de unităţi pe piaţa românească.

Primul restaurant Subway din ţară a fost deschis în aprilie 2012, în Piaţa Victoriei din Capitală, după un an de pregătiri pentru extinderea pe piața locală și pătrunderea în Europa de Sud-Est. A urmat, în același an, deschiderea unor restaurante în Cluj Napoca, Iași, Timișoara și Pitești.

În 2013, lanțul de fast-food a continuat extinderea în oraşele Ploiești, Suceava și Constanța. De la începutul acestui an, Subway a mai deschis două noi restaurante, intrând şi pe segmentul restaurantelor drive-thru din România, prin deschiderea primei unităţi de acest tip în incinta stației Petrom Veștem, de la intrarea în orașul Sibiu

”Expansiunea restaurantelor în București a început în forță, fiind deschise până în prezent 11 restaurante. Această rată impresionantă de dezvoltare evidențiază interesul oamenilor din capitală pentru ceea ce poate oferi brand-ul Subway. De la meniuri pentru o dietă echilibrată, la o servire rapidă, meniul răspunde unui stil de viață modern”, explică Rumen Radev, Development Agent Subway pentru reginea București și Ilfov.

În țară, compania acoperă mai multe puncte cheie din toate regiunile. “Dezvoltarea echilibrată din teritoriu subliniază interesul și potențialul de a acoperi cât mai multe zone din țară. Având în vedere populația din România, Subway este un business care va păstra și consolida direcția de dezvoltare în următoarea perioadă”, adaugă Andrei Trifan, Development Agent Subway pentru regiunea de Vest a României.

Subway este cea mai mare franciză din lume și are peste 42.000 restaurante în 107 țări, fiind prezent pe piață de 49 de ani. De la deschiderea primului restaurant în 1965, compania are o medie de dezvoltare de aproximativ 862 de restaurant pe an.

Franciza pentru un Subway costă 7.500 de euro pe lună, iar partenerii Subway vor plăti, totodată, o sumă reprezentând 8% din afaceri pentru fondul de franciza şi 4,5% din vânzări pentru fondul de publicitate.

Produsele de bază sunt sandwich-urile, gamă completată de preparate crocante (crisps), supe, prăjiturele americane, băuturi calde şi reci.

Principalii competitori ai Subway pe piaţa românească sunt lanțurile de tip fast-food KFC, franciză controlată pe plan local de omul de afaceri Puiu Popoviciu (52 de restaurante), McDonald’s (67) şi Springtime (23).

Piața românească a localurilor de tip fast-food a ajuns la 500 de milioane de euro, adică jumătate din întregul domeniu de restaurante.