Renault vrea să concureze cu Tesla în domeniul mașinilor electrice

Luni, 24 aprilie 2023, Renault și-a prezentat noua arhitectură software a viitoarelor sale autovehicule, arhitectură software care va fi la acelaşi nivel cu arhitectura software a Tesla până în 2026.

Un design „al unui vehicul definit de software” va fi în centrul viitoarei entităţi a Renault dedicată vehiculelor electrice – Ampere. Dezvoltat împreună cu Google şi Qualcomm Inc, va reduce considerabil complexitatea, având doar 20 de procesoare la bord pentru conducerea maşinii, în loc de 100 ca acum. În plus, programul pentru modelul utilitarei electrice FlexEVan va inaugura noua arhitectură software Renault în 2026, fiind urmat de brandul sport Alpine şi de restul modelelor Renault.

„Este similar cu Tesla, în 2026 ei vor avea aceeaşi abordare, vor avea aceeaşi abordare a arhitecturii vehiculelor electrice”, a explicat Frédéric Vincent, şeful diviziei digitale a Renault.

„În 2026, vom fi la nivelul Tesla în domeniul vehiculelor definite de software”, a adăugat Gilles Le Borgne, şeful diviziei de inginerie a Renault, relatează agenția de presă Reuters.

Potrivit sursei citate anterior, Renault se află de luni de zile sub ameninţarea reducerilor de preţ ale Tesla. În Franţa, preţul de catalog al Tesla Model 3 începe acum de la acelaşi nivel cu cel al modelului electric Renault Mégane, respectiv circa 42.000 de euro. Deşi directorul executiv al Renault, Luca de Meo, a admis că Tesla rămâne „o provocate pe termen scurt”, el a anunțat că Renault nu se va angaja într-un război al preţurilor pe segmentul vehiculelor electrice.

„Nu vrem să facem ceea ce am făcut în trecut, vrem să ne vindem maşinile noastre, nu vrem să oferim gratis maşinile noastre”, a explicat Gilles Le Borgne.

Renault va continua să modifice prețurile, dar nu simte presiune pentru a le scădea

Vă amintim că pe data de 20 aprilie 2023, acțiunile producătorilor auto din Europa au scăzut în urma deciziei Tesla de a reduce în continuare prețurile. Titlurile Renault înregistrau o scădere de 7,3%, în timp ce acţiunile Stellantis, Volkswagen AG, BMW AG şi Mercedes-Benz Group AG au scăzut cu aproximativ 2%.

În ciuda faptului că Renault va continua să modifice prețurile și să acorde stimulente financiare suplimentare, nu simte presiune pentru a le scădea, a precizat Thierry Pieton, directorul financiar al Renault.

„Realitatea este că la nivel de grup fabricile lucrează din plin. Suntem la capacitate de 100%, deci nu vor fi stimulente majore pentru a scădea preţurile şi a ne implica într-o spirală pe care o urmează unii concurenţi”, a zis el.

Deși cererea este ridicată, stocurile Renault au crescut la 580.000 unităţi pe data de 31 martie 2023, de la 480.000 unităţi câte erau pe data de 31 decembrie 2022, menținându-se dificultăţile logistice.