Când auzi de scumpirea benzinei, noi taxe și alte impozite orice idee de a mai cumpăra o mașină trece la capitolul „altă dată”. Pe lângă buzunarele tot mai goale ale majorității românilor, accesarea tot mai dificilă a unor finanțări prin leasing sau credit și teama de ziua de mâine, noile vești venite de la Palatul Victoria au mai dat un pumn în plex vânzărilor de autoturisme noi. Rezultatul? În octombrie au fost vândute doar 5.594 de mașini noi, cu 17,52% mai puține decât în aceeași lună din 2012.
Conform Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), luna trecută a fost una dintre cele mai slabe din acest an în privința înmatriculărilor de autoturisme noi. Ca efect, în primele 10 luni ale anului au intrat în circulație doar 46.667 autoturisme, în scădere cu 16,53% față de perioada simialară din 2012. Și asta în ciuda faptului că pe piață au intrat destule modele noi și, mai ales, de la jumătatea lui octombrie, un nou produs al celei mai vândute mărci de la noi, Dacia.
Statistica DRPCIV arată că luna trecută Dacia a înregistrat un recul de 3,28% al înmatriculărilor, până la 1.769 de unități. În cele zece luni trecute de la începutul lui 2013, marca autohtonă a fost preferată de 13.850 de clienți, cu doar 1,06% mai mulți decât în anul anterior. Efectul lansării noii game pare să fi fost unul extrem de redus în România. Pentru comparație, la nivel european, Dacia a înregistrat o creștere cu peste 20% a înmatriculărilor. Poate noiembrie să fie o lună mai bună pentru Dacia în România dacă avem în vedere că parlamentarii tocmai au intrat în posesia a 50 de modele Duster.
Revenind la înmatriculările din octombrie, se remarcă și mărci care au înregistrat creșteri. Unele substanțiale. Italienii de la Fiat au crescut față de octombrie 2012 cu 81,82%, până la 120 de unități. În aceași tmp, KIA a raporta o creștere cu 23,19%, Mazda cu 17,78%, Mercedes-Benz cu 14,49%, Skoda cu 26,51%, iar Volvo cu 57,69%. Scăderi majore au raportat Ford (-59,77%), Jaguar (-75%) și Nissan (-65,19%).