Japonezii de la Panasonic îşi concentrează eforturile în dezvoltarea diviziei de robotică, care ar urma să ajungă la vânzări de 100 miliarde de yeni (737 milioane de euro) peste şase ani.
Nevoia de asistenţă în domeniul medical sau social, aflată în continuă creştere, a determinat Panasonic să îşi construiască întreaga strategie de dezvoltare a diviziei de robotică în jurul echipamentelor ce pot fi utilizate pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii umane.
Panasonic a prezentat recent, în cadrul unui eveniment de presă care a avut loc la Kadoma, în vestul Japoniei, noul robot-pat transformabil în scaun rulant, pentru persoanele cu dizabilităţi, şi a anunţat dezvoltarea primului robot proiectat pentru utilizarea în sistemul medical şi de sănătate. Toate acestea fac parte din strategia companiei de a aduce divizia de robotică pe profit până în anul fiscal 2015-2016. Aceasta ar urma să ajungă la vânzări de 100 miliarde de yeni peste 6 ani.
Robotic Bed este proiectat pentru a veni în sprijinul persoanelor cu mobilitate limitată, pentru a le conferi mai multă independenţă în mişcare şi în viaţa de zi cu zi, reducând nevoia pentru asistenţă umană la deplasare. Robotul poate extinde astfel întreaga gamă de activităţi pe care o persoană invalidă le poate executa. Spre exemplu, utilizatorul unui astfel de pat-robot se poate alătura familiei, la servirea cinei, fără să fie nevoie să solicite ajutorul cuiva, prin simpla transformare a patului în fotoliu.
SURSA: Panasonic