Preşedintele Panasonic, Kazuhiko Tsuga, încearcă să readucă compania pe linia de plutire, grav afectată de criza econonmică, renunţând la 5.000 de angajaţi din două divizii: cea industrială şi divizia auto.
Strategia vine ca urmare a deciziei conducerii companiei japoneze de a-şi mări profitul cu cel puţin 5% în următorii trei ani. Divizia auto care construieşte componente, semiconductori şi alte dispozitive numără 110.000 persoane, o treime din totalul angajaţilor companiei nipone.
Preşedintele Tsuga încearcă să transforme compania dintr-un producător de electronice într-o companie care construieşte gadgeturi şi alte maşinării pentru alte companii, scrie Reuters.
În luna martie, Panasonic a vândut sediul din Tokyo pentru 50 miliarde yeni (537 milioane de dolari), în încercarea de a se redresa după ce a înregistrat pierderi de 1.300 miliarde yeni (14 miliarde de dolari) în ultimii 2 ani.