Soluţionarea reclamaţiilor depuse de clienţii agenţiei de turism Genius Travel se poate face numai printr-o colaborare cu alte instituţii abilitate, inclusiv cu Serviciul de investigare a fraudelor, fiecare pe culoarul lui de competenţă, a declarat, joi, Bogdan Pandelică, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).
"Am primit, până acum, 15 reclamaţii în legătură cu activitatea agenţiei de turism Genius Travel. Turiştii au plătit o vacanţă şi au fost în imposibilitatea de a beneficia de serviciile plătite. O echipă de la Comisariatul Bucureşti a fost la faţa locului, la sediul agenţiei, pe care l-au găsit închis. Am făcut o adresă către Serviciul de investigare a fraudelor, o adresă către Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT), i-am rugat pe colegii mei să verifice dacă mai sunt şi alte sedii deschise la alte adrese pentru a putea să luăm legătura cu administratorii. Evident că zilele următoare vor fi întâlniri pe acest subiect cu toate celelalte instituţii abilitate', a spus Bogdan Pandelică.
Acesta a precizat că ANPC se ocupă, în principal, de informarea cetăţenilor, cu verificarea condiţiilor contractuale.
'Evident că trebuie să vorbim de culoarul de competenţă al fiecărei instituţii. Noi ne ocupăm mai mult de informarea cetăţenilor, cu verificarea condiţiilor contractuale. Aici se poate discuta de un an alt aspect pentru care am trimis adresă către Serviciul de investigare a fraudelor din cadrul Poliţiei pentru că discutăm, în fapt, de o sumă de bani plătită şi neonorată până la urmă. Îi sfătuiesc pe cei care vor să cumpere pachete turistice în viitor să verifice dacă agenţia are licenţă de turism dacă are toate autorizaţiile necesare pentru funcţionare. De asemenea, este bine să se ia referinţe de la prieteni sau de la alţi turişti care au fost în vacanţe cu o anumită agenţie', a mai spus preşedintele ANPC.
Potrivit sursei citate, asigurarea pe care o deţine Genius Travel, în valoare de 10.000 de dolari, este prea mică pentru toate despăgubirile necesare. "Ştiu că agenţia are o asigurare de 10.000 de dolari. Şi aici se desprinde o concluzie. Trebuie mărit acest plafon de asigurare şi aceasta va fi o temă de discuţie pentru viitor împreună cu instituţiile de resort. Trebuie să vedem ce soluţii putem găsi pentru a preîntâmpina astfel de situaţii în care se află astăzi cei care au cumpărat vacanţe de la Genius Travel", a mai spus Bogdan Pandelică.
Miercuri, reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT) au notificat conducerea agenţiei de turism Genius Travel să îşi prezinte toate documentele în următoarele 15 zile la sediul ANT, în caz contrar licenţa de turism urmând să fie retrasă din oficiu.
Tot miercuri, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) a anunţat excluderea Genius Travel, pentru prejudicii morale create asociaţiei, prejudicii de imagine create agenţiilor de turism membre şi nemembre, care funcţionează corect şi îşi respectă clienţii, prejudicii materiale create turiştilor care au cumpărat vacanţe de la Genius Travel şi nu le pot efectua.
SURSA: Agerpres