Este lipede că mai toate ramurile industriale din lume au suferit un recul puternic odată cu criza generată de pandemia coronavirus. Cererea de bunuri și servicii, spre exemplu, se află la cel mai jo snivel din toate timpurile. Cel mai tare au fost loviți, însă, producătorii de smartphone.
Altfel spus, în februarie anul acesta, vânzările au scăzut cu peste 38 la sută față de aceeași perioadă a anului trecut, și martie se va termina în aceleași condiții.
Concluzia cea mai pertinentă este sintetizată de reprezentanții companiei Strategy Analytics, firmă specializată în studierea pieței telefoanelor mobile: ”este cea mai gravă cădere a vânzărilor de telefoane care s-a petrecut vreodată”.
De altfel, Apple anunțase, pe la mijlocul lunii februarie, că ”nu-și va îndeplini targetul trimestral stabilit pentru vânzările de smartphone din cauza pandemiei”. Nici faptul că au deschis, în mare grabă, cele 42 de magazine din China n-a ajutat prea mult compania americană, în special pentru că, în același timp, și-a închis punctele de vânzare din Europa și America. Bineînțeles, vina se îndreaptră spre industria de profil chineză. Adică aprovizionarea cu piese lasă de droit. Pe de altă parte, cererea de telefoane venită din aceeași Chină este la genunchiul broaștei.
Nici liderul mondial în domeniu, Samsung, nu stă prea bine. Principala sa uzină, din Gumi, oraș situate la 200 de km de capitala Seul, a fost închisă din cauza pandemiei.
Strategy Analytics spune că și luna martie se va închide dezastruos pentru această îndustrie altădată înfloritoare. Pentru relansarea acestei piețe, specialiștii spun că va fi nevoie de multe oferte speciale și tot soiul de alte bonusuri care vor coborî și mai mult profiturile marilor companii de profil.