Pandemia aduce schimbări structurale. Retailul se concentrează pe proiecte de proximitate de dimensiuni mai mici, conform unui comunicat.
„Piața totală de E-Tail – produse fizice tangibile – din România a ajuns la final de 2020 la valoarea de 5,6 miliarde EUR, o creștere de 30% față de anul anterior. Vânzările zilnice s-au ridicat la un nivel de 15 milioane EUR”, a declarat Raluca Radu, Co-organizator GpeC (Gala Premiilor E-Commerce) în cadrul conferinței de presă organizate ieri de Bucharest Real Estate Club.
Pandemia aduce schimbări structurale
În acest context, dezvoltatorii investesc activ în noi parcuri logistice, zonele cel mai importante din București fiind huburile din proximitatea A1 și A3, cu un nou punct de interes între cele două, respectiv Buftea -Chitila, în vecinătatea noii centuri a Capitalei, A0.
„Operațiunile e-commerce schimbă paradigma în logistic. Marii jucători din e-commerce vor genera în continuare cerere pentru formate logistice tip XXL hubs, precum și pentru platforme cross-docking” a declarat Dana Bordei, Commercial Director, WDP România.
„Din activitatea grupului vedem sinergii între zona de office și cea de logistică, cu chiriași din clădirile de birouri pe care ne dorim să îi atragem și în parcurile logistice”, a spus Alexandra Popa, CFO, Element Group, din care face parte și Element Industrial.
„Companiile de retail și e-commerce au închiriat în 2020 spații cu o suprafață cumulată la nivelul întregii țări de peste 400.000 mp. Capitala rămâne zona cea mai atractivă, cu o pondere de 65% în volumul tranzacționat anul trecut. Proximitatea are un impact major asupra obiceiurilor consumatorilor; în consecință, operatorii alimentari au rămas destul de activi, asigurând noi locații în apropierea celor mai dense hub-uri rezidențiale, în timp ce dezvoltatorii s-au concentrat și asupra parcurilor mici, cu un amestec limitat de comerț cu amănuntul și servicii,” a declarat Cristi Moga, Head of Reserach Cushman & Wakefield Echinox.