Analiștii companiei de cercetare de piaţă Nielsen au prezentat despre modul în care pandemia de coronavirus a afectat comerțul. Potrvit surselor citate, în 2021, cel de-al doilea an al pandemiei, în timpul căruia au fost impuse restricții severe în marea majoritate a țărilor de pe glob, comerţul tradiţional a avut o evoluţie contrastantă.
Sursele citate subliniază faptul că numărul de magazine a continuat trendul descendent început acum mai bine de un deceniu, însă vânzările jucătorilor care rezistă în piaţă sunt pe plus.
„Retailul a continuat să beneficieze şi anul trecut de o parte a vânzărilor pierdute de HoReCa, ceea ce a făcut ca şi comerţul tradiţional, în scădere numerică până la circa 58.000 de magazine, să înregistreze creşteri semnificative de vânzări“, potrivit analiştilor companiei de cercetare de piaţă Nielsen, citați de Mediafax.
Referitor la numărul vânzărilor, sursele citate arată că toate canalele din comerţul alimentar au fost pe plus. Totodată, ritmul a fost variat destul de puternic, de la 0,2% în cazul supermarketurilor mari la 32% în cazul magazinelor de tip convenience şi al celor amplasate în benzinării.
Ce avans înregistrează comerțul tradițional
În ceea ce privete situația comerțului tradiţional, aici avansul e de 5,7% în ceea ce priveşte vânzările, în timp ce numărul de magazine a scăzut cu 3,8%, conform aceleiaşi surse. Acest canal de vânzare are o cotă de piaţă de 37% în totalul pieţei de FMCG, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă Nielsen.
Amintim faptul că în contextul pandemiei de coronavirus, marea majoritate a țărilor, printre care și România au impus măsuri sevedere pentru a putea limita răspândirea virusului, iar marile magazine au fost și ele afectate.
Unele centre comerciale au avut de suferit în contextul în care accesul era permis doar pe baza certificatului verde, pe care multe persoane nu îl aveau. Totodată și programul de funcționare al magazinelor a fost unul destul de drastic o bună perioadă de timp.
În funcție de incidență, în România unele magazine se închideau chiar și la ora 18.00 atunci când numărul infectărilor exploda. De asemenea, existau și restricții de circulație. Odată cu eliminarea stării de alertă însă, programul de funcționare al magazinelor a revenit la normal.