Astfel, 56% dintre români sunt interesați să încerce consultațiile prin telemedicină, față de 37% media europeană.
Unul dintre jucătorii autohtoni de pe piața soluțiilor de telemedicină este HTSS, companie care încă de dinainte de pandemie își comercializa soluția proprie către clienții din Vestul Europei. Odată cu izbucnirea pandemiei, și clinicile și spitalele din România au început să-și dorească implementarea acestei soluții.
„Investițiile pe care trebuie să le facă o clinică pentru a putea oferi pacienților săi servicii prin intermediul unei soluții de telemedicină sunt minime și asta pentru că nu sunt necesare echipamente specializate, ci doar dispozitive clasice existente în orice clinică, precum unitățile desktop prevăzute cu camere web, laptopuri sau tablete/telefoane smart. Costul va fi aferent utilizării soluției de telemedicină și costurilor de servicii de internet – acestea deja există dar este nevoie de o conexiune stabilă,” afirmă Bogdan Dumitrescu, CEO HTSS.
Telemedicina în România: Trend trecător sau noua normalitate?
Dacă în Vestul Europei, soluțiile de telemedicină sunt folosite de mulți ani, în România acestea au apărut să fie solicitate după izbucnirea pandemiei COVID-19.
„Există clar o evoluție a pieței de telemedicină, mai ales pe plan local. Cu siguranță pandemia și procesul de reglementare al telemedicinei în România – aflat încă în curs de definitivare, au ajutat la evoluția pieței. În anii următori, telemedicina va deveni parte din normalitate. Cumva, această pandemie a forțat înțelegerea beneficiilor aduse de acest tip de soluție, iar doctorii, farmaciștii și pacienții au îndeput să se adapteze. Este un proces de durată, dar când beneficiile sunt evidente, adopția se realizează mai ușor,” adaugă Bogdan Dumitrescu (foto).
Potrivit acestuia, dincolo de facilitarea accesului pacienților la servicii de sănătate, soluția de telemedicină are un impact pozitiv și asupra pieței muncii din industria medicală.
„Sistemul de telemedicină vine atât în sprijinul pacienților cât și al personalului medical. Acest tip de soluție este o unealtă prin intermediul căreia medicii sunt mult mai aproape de pacienți, având acces în timp real la istoricul medical și la actele medicale ale acestora, informații critice în procesul de diagnoză și recomandări de tratament,” adaugă CEO-ul HTSS.