Mai exact, potrivit MarketWatch, Porsche Automobil Holding SE a înregistrat pierderi după taxe de 329 milioane de euro în primul semestru din 2020, din cauza impactului pandemiei de coronavirus. Acest lucru se întâmplă în comparație cu un profit după taxe de 2,38 miliarde de euro în perioada similară din 2019, realtează agerpres.
Totodată, gigantul german de maşini sport de lux a informat luni că la 30 iunie 2020 avea lichidităţi nete de 505 milioane de euro, faţă de 553 milioane de euro la 31 decembrie 2019, după ce a cumpărat acţiuni Volkswagen.
În ceea ce privește numerele reale, oficialii Porsche au declarat că nu pot furniza încă estimări realiste şi fiabile pentru rezultatele din acest an, dar, totuşi, ar trebui ca rezultatele să fie pozitive.
„Menţinem prognoza privind lichiditatea netă a Porsche SE între 0,4 şi 0,9 miliarde de euro la 31 decembrie 2020, fără să ţinem cont de viitoarele investiţii”, se arată în comunicatul grupului german.
Investiții colosale
Un alt lucru important de menționat este faptul că, la noua sa unitate de producţie din Zuffenhausen (Stuttgart), Porsche a investit 700 de milioane de euro (772 milioane de dolari) pentru fabricarea vehiculelor electrice, inclusiv Taycan, primul model exclusiv electric al Porsche.
În prezent, porsche este cea mai profitabilă marcă din portofoliul grupului german Volkswagen AG, iar succesul său este vital pentru tranziţia grupului la vehiculele electrice.
Volkswagen AG a alocat aproximativ 40 de miliarde de euro pentru automobile electrice şi conectate şi intenţionează să ofere 50 de modele electrice în anul 2025.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.