Astfel, grupul aeronautic european a cerut o campanie la nivelul sectorului aviatic pentru restabilirea încrederii în cursele aeriene, după ce pandemia de coronavirus a provocat „cea mai gravă criză cunoscută până acum de industria aerospaţială”, transmit DPA şi Reuters, citate de agerpres.

„Costurile de orice natură sunt acum revizuite”, a afirmat directorul general Guillaume Faury, care se aşteaptă la un declin al livrărilor de aeronave şi în trimestrul doi, înainte de a apărea o imagine mai clară în iunie.

Mai mulți angajați vor fi concediați

Până în prezent, șeful Airbus nu a precizat dacă vor fi concedieri forţate, dar săptămâna trecută i-a anunţat pe cei 135.000 de angajaţi că ar putea urma concedieri masive şi a avertizat că este în joc supravieţuirea grupului aeronautic, dacă nu se vor lua imediat măsuri.

Profitul operaţional ajustat al Airbus a scăzut cu 49% în primul trimestru din 2020, la 281 de milioane de euro, în timp ce veniturile au înregistrat un declin de 15%, la 10,631 miliarde de euro, în urma reducerii cererii pentru noi aeronave.

Totodată, Airbus a raportat pierderi de 481 de milioane de euro în primele trei luni din acest an, din cauza efectelor epidemiei.

Industria aviatică se confruntă cu un declin semnificativ din cauza efectelor epidemiei. Companiile aeriene globale se luptă să supravieţuiască şi apelează la ajutorul statului, în urma restricţiilor impuse pentru a stopa pandemia.

De asemena, Airbus a retras previziunile privind rezultatele financiare din acest an, dar a dat asigurări că nu are nevoie imediat de sprijin guvernamental suplimentar.

În această lună, Airbus şi-a redus între o treime şi 42% producţia de avioane, în funcţie de model, faţă de nivelul previzionat anterior. Compania ar putea reduce din nou producţia după revizuirea situaţiei în iunie, dacă constată că înregistrează surplus.

Airbus va reduce de asemenea cheltuielile de investiţii din 2020 cu aproximativ 700 milioane de euro, la aproximativ 1,9 miliarde de euro şi va suspenda activităţile care „nu sunt critice”, a anunţat Faury.

Greg Waldron, de la site-ul Flight Global, a subliniat impactul major al epidemiei asupra Airbus şi asupra întregului sector, spunând: „Orice evaluare pe care am făcut-o în privinţa industriei aviatice a fost modificată complet. Perspectivele pentru Airbus s-au înrăutăţit. Pur şi simplu nu există cerere pentru noi aeronave în acest moment.”