In contextul pandemiei de COVID-19, românii au devenit mai atenți la nevoile lor și ale celor apropiați, dovedind, astfel, importanța asigurărilor pentru continuitate, atât pentru persoane fizice, cât și pentru persoane juridice. Groupama Asigurări a fost primul asigurător din România care a introdus și în produsele de asigurare de viață măsuri excepționale de acoperire a riscurilor generate de pandemia de COVID-19, venind, astfel, cu soluții rapide și flexibile pentru clienții săi.
“Înregistrăm o creștere pe segmentul asigurărilor de viață individuale ca urmare a faptului că această pandemie a venit cu o lecție foarte importantă pentru noi toți, respectiv conștientizarea importanței produselor de asigurare într-un moment dificil, precum cel pe care îl traversăm. Decizia noastră de a acoperi riscuri generate de pandemia de COVID-19 a venit din dorința de a fi alături de clienții noștri, într-un moment în care aveam mare nevoie de fapte. Intreg contextul, însoțit de strategia pe care am implementat-o în această perioadă, ne-au adus în prima jumătate a anului o creștere a primelor brute subscrise de 33% comparativ cu prima jumătate a anului trecut în cazul asigurărilor mixte de viață.
În plus, tot mai mulți angajatori prioritizează grija față de angajați și oferă acestora asigurări de sănătate sau de viață, ceea ce determină o tendință de creștere și pe segmentul asigurărilor de grup”, a declarat Călin Matei, Director General Adjunct, Groupama Asigurări (foto).
Portofoliul Groupama Asigurări în domeniul asigurărilor de viață include, printre altele: Asigurarea mixtă de viață, Asigurarea de viață cu economisire pentru copii și Asigurarea de protecție în caz de deces. Conform datelor companiei, în categoria produselor individuale, cea mai accesată poliță de asigurare este Asigurarea de protecție în caz de deces, urmată de Asigurarea mixtă de viață.
In ultimii ani, o evoluție constantă s-a înregistrat și în cazul Asigurărilor de viață cu economisire pentru copii. Pe lângă componenta de asigurare de viață în cazul părinților și componenta medicală în cazul copilului, asigurarea de viață cu economisire pentru copii le permite părinților să economisească o sumă de bani de care copilul lor va beneficia la finalul contractului. Clienții se orienteză cu precădere către opțiunea Premium, care poate fi încheiată de ambii părinți, spre deosebire de cea Standard, care poate fi încheiată doar de unul dintre aceștia. Opțiunea Premium prevede ca în cazul unui eveniment nefericit în care unul dintre părinți nu îi va mai fi alături copilului, Groupama Asigurări va suporta costurile anuale ale asigurării, iar copilul va primi suma de bani economisită la finalul contractului. Conform datelor companiei, vârsta medie la care un copil primește acest cadou pentru viitor de la părinții săi este între 5 și 6 ani, iar durata contractuală este, în medie, de 13-15 ani, pentru o sumă medie asigurată de 27.000 lei.
Tendința de creștere a asigurărilor de viață din ultimii ani se datorează nevoii de continuitate a oamenilor și de a-și asigura un viitor financiar decent, indiferent de circumstanțe. Astfel, și Asigurarea mixtă de viață se află în topul preferințelor clienților, cu o sumă medie contractată de 30.000 lei, pe când în cazul Asigurării de protecție în caz de deces, suma medie asigurată fiind de 180.000 lei.
Primele de asigurare sunt, în medie, similare în ceea ce privește raportul dintre femei și bărbați. In cazul polițelor individuale, femeile optează pentru o primă medie anuală cu aproximativ 10% mai mică decât bărbații.
Conform datelor companiei, vârsta medie a celor care încheie o asigurare de viață la Groupama Asigurări este cuprinsă între 30 și 40 de ani, interesul pentru acest tip de asigurare fiind manifestat în măsură mai mare de femei, decât de bărbați. Cu precădere, domeniile de activitate ale celor care optează pentru o asigurare de viață sunt: vânzări, IT, domeniul farmaceutic și medical, o bună parte dintre ei fiind antreprenori.
Cei care doresc să încheie o Asigurare de viață cu economisire pentru copii sau o Asigurare mixtă de viață în perioada 1 iunie – 4 septembrie primesc automat un voucher electronic în valoare de 150 de lei.