Românii, cei cu card Revolut, au cheltuit peste 12 milioane de euro pe alimente de la începutul perioadei de carantină dar, numărul tranzacţiilor a scăzut cu 37%, în timp ce valoarea totală a acestora a crescut cu 17%. Evaluarea a cuprins perioada 14 martie – 14 aprilie, în comparaţie cu luna precedentă.
Mai rar la supermarket
Compania precizează că aceste date arată că românii merg mai rar în supermarketuri, dar fac cumpărături cu o valoare mai ridicată, acoperind astfel necesarul de alimente pentru o perioadă mai lungă de timp. De asemenea, numărul tranzacţiilor pentru cumpărarea de alimente a crescut în ultimele două săptămâni înainte de instaurarea stării de urgenţă pe 16 martie, întrucât oamenii au anticipat faptul că vor urma restricţii în ceea ce priveşte libertatea de mişcare. În prima săptămână de la instaurarea carantinei, numărul tranzacţiilor a scăzut cu 51%.
Livrarea la domiciliu face furori
Cheltuielile la restaurante au scăzut semnificativ; serviciile de livrare la domiciliu au înregistrat creşteri fără precedent. Datele Revolut arată că barurile, restaurantele şi lanţurile de fast food au înregistrat cele mai mari reduceri ale numărului de tranzacţii efectuate în locurile respective, Starbucks (-94%), KFC (-90%) şi McDonald’s (-75%) fiind grav afectate. Cu toate că în cazul restaurantelor numărul tranzacţiilor a scăzut cu 88%, platformele pentru comenzi online sunt pe val.
Nu ieșim, dar mâncăm
În medie, numărul tranzacţiilor a crescut cu 60%, în timp ce valoarea lor s-a mărit cu 90%. Aceasta demonstrează faptul că, deşi românii nu mai pot merge la restaurant, comandă prin aplicaţii pentru a se bucura acasă de felurile preferate de mâncare. În timp ce numărul de comenzi ale Glovo şi Uber Eats a crescut cu circa 50%, eucemananc.ro a înregistrat cea mai mare creştere, cu un număr de comenzi aproape dublu în ultima lună faţă de perioada precedentă (numărul tranzacţiilor a crescut cu 104%, iar valoarea acestora a crescut cu 193%).
Cumpărăm la greu
De asemenea, utilizatorii români ai Revolut au migrat către cumpărături online şi proiecte de reamenajare a locuinţei. Astfel, în ciuda carantinei, apetitul românilor pentru cumpărături a rămas la un nivel înalt. În timp ce mall-urile şi alte locuri pentru divertisment sunt închise, oamenii au ales să cumpere mai mult online. Numărul tranzacţiilor a crescut cu 64%, iar valoarea lor aproape s-a dublat. eMag a înregistrat cea mai mare creştere a numărului de tranzacţii efectuate de utilizatorii Revolut în ultima lună, cu 162%, în timp ce valoarea acestora a crescut cu 180%. Decathlon se situează pe poziţia a doua, cu un număr al tranzacţiilor mai mare cu 75%, iar valoarea acestora majorată cu 143%. FashionDays se află pe locul trei. Numărul tranzacţiilor a crescut cu 67%, iar valoarea lor a crescut cu 67%.
Proiectul ”Casa”
Potrivit comunicatului, românii profită de perioada de carantină şi pentru a-şi redecora locuinţele sau pentru a face diverse reparaţii. Pentru prima dată de la lansarea în România, comercianţi precum IKEA, Dedeman, Leroy Merlin sau Bricostore intră în topul celor 100 de branduri preferate de utilizatorii Revolut. Deşi numărul total al tranzacţiilor efectuate la aceşti comercianţi a scăzut cu 35% în ultima lună, valoarea acestora a crescut cu 4.5%, ceea ce arată faptul că, deşi merg mai rar în magazine, oamenii cumpără mai mult.
Medicamentele, locul 1
Sănătatea a fost una dintre principalele preocupări ale românilor pe parcursul ultimei luni. Aceştia au cheltuit peste 325.000 de euro în farmacii, în creştere cu 21% faţă de luna precedentă, iar cele mai mari cheltuieli le-au făcut la Farmacia Tei. Numărul tranzacţiilor cu Revolut a crescut aici cu 74%, iar valoarea acestora a crescut cu 73%.
Transporturile, cădere uriașă
Transportul s-a prăbuşit în contextul COVID-19. Fie că vorbim despre ridesharing, benzinării sau despre sistemul public, transportul a înregistrat scăderi semnificative în ultima lună. Numărul tranzacţiilor efectuate la furnizorii de transport a scăzut în medie cu 83%, iar valoarea acestor tranzacţii s-a micşorat cu un procent similar. Aplicaţiile de ridesharing au fost, de asemenea, lovite de carantină, iar FreeNow (-88%), Bolt (-81%), Uber (-79%) şi Yango (-74%) au fost toate puternic afectate. Totuşi, sistemul public de transport a fost cel mai afectat, cu o scădere de 95% atât în ceea ce priveşte numărul de tranzacţii, cât şi valoarea cheltuită. Pentru prima dată de la lansarea în România, niciun comerciant din categoria călătorii nu a intrat în topul Revolut – 100 de comercianţi. Având în vedere că suntem în carantină, în cele mai multe cazuri, cheltuielile pentru călătorii au fost reduse la 0 pe parcursul ultimei luni.
Vedem filme pe rupte
Pandemia de coronavirus a avut un impact semnificativ asupra consumului de divertisment online, din moment ce majoritatea oamenilor petrec mai mult timp ca oricând acasă. Pe parcursul ultimei luni, românii au cheltuit mai mult pe divertisment online, un număr mai mare dintre ei petrecându-şi timpul jucând jocuri video sau vizionând filme pe platforme de home cinema. Doar luna trecută, utilizatorii Revolut din România au cheltuit peste 7,5 milioane de euro pe divertisment online, cu un număr al tranzacţiilor mai mare cu 43% faţă de luna precedentă şi o creştere a valorii acestora de 54%. În timp ce cheltuielile cu platforme online ce difuzează filme au crescut moderat în ultima lună (în cazul HBO GO cu 25%, iar în cazul Netflix cu 11%), achiziţiile de jocuri online au explodat atât din punct de vedere al numărului tranzacţiilor, cât şi ca valoare totală.
Online, la mare apreciere
Totodată, un număr tot mai mare de români alege să îşi plătească facturile la utilităţi online, în contextul crizei COVID-19. În medie, numărul tranzacţiilor efectuate de utilizatorii Revolut către furnizorii de utilităţi a crescut cu 25%, iar valoarea tranzacţiilor a crescut cu acelaşi procent. Acest lucru poate fi explicat prin faptul că românii petrec mai mult timp acasă şi, prin urmare, plătesc facturi mai mari. Serviciile de telecomunicaţii au înregistrat, de asemenea, creşteri în ceea ce priveşte tranzacţiile, din moment ce oamenii au început să lucreze de acasă, iar nevoia de a fi conectaţi mereu cu ceilalţi este mai mare.