Circulația metroului Bucureștean a fost vineri la un pas de a fi întreruptă, după ce o conductă Radet s-a spart și stația de la Grivița a fost anunțată. Metrorex a dat asigurări că apa nu a ajuns la liniile electrificate, dar surse interne au spus cu totul altceva.
Drept la replică Apa Nova
In legatura cu scurgerea de apa de la metrou de astazi, vrem sa fie clar ca Apa Nova nu are nicio legatura cu avaria.
Metrorex, in comunicatul trimis presei, nu specifica deloc ca problema a fost la o instalatie proprie, ci lasa lucrurile neclare.
Infiltratia provine de la refulul statiei de epuisment Metrorex.
Epuisment = pompare apa din panza freatica, pentru menținerea la uscat a construcțiilor subterane; avaria conductei de refulare conduce la infiltratii în galerii incl. caverna în care se găsește stația și anexele (incl biroul în cauză).
Birourile angajaţilor Metrorex din staţia de metrou Griviţa au fost inundate după ce o conductă a RADET s-a spart.
Apa scursă din tavan peste birouri, documente şi calculatoare nu a ajuns la liniile electrificate, astfel că circulaţia metroului nu a fost îngreunată.
Pericol major
Angajaţii Metrorex s-au trezit cu apa în cap, la propriu, după ce conducta situată chiar deasupra birourilor lor s-a spart, iar apa s-a infiltrat prin tavan.
Radet și Apa Nova au oprit apa și au neutralizat conducta. Infiltrația provine de la refulul stației de epuisment a Metrorex (n.r. stația de pompare a apei din pânza freatică, pentru menținerea la uscat a construcțiilor subterane). Avaria conductei de refulare respective conduce la infiltrații în galerii, inclusiv în stația de metrou și în anexe.
În acest moment, încă se face curățenie. Metrorex spune că nu a ajuns apa spre calea de rulare.
În schimb, surse Metrorex, citate de Antena 3, arată că apa s-a scurs către una din linii.
Acord încheiat în ultima clipă
Trebuie precizat că Metrorex a ajuns în cele din urmă la un acord cu Alstom România, firma care asigură serviciile de întreţinere ale metroului bucureştean.
Cum contractul dintre cele două expir în prima zi a lui 2020, acesta a fost prelungit cu încă o lună, aşa cum prevede legislaţia în vigoare, urmând ca ulterior Metrorex și Alstom România să încheie un nou contract.
Alstom a condiţionat continuarea serviciilor de întreţinere a trenurilor de metrou de plata datoriei de 150 de milioane pe care o are Metrorex.