Parafrazând proverbul „omul potrivit, la locul potrivit“, nemții de la Deichmann, văd în magazinele lor din România, cu ofertă pentru toată familia și prețuri mici, conceptul potrivit, la momentul potrivit. În 2011, retailerul a deschis patru magazine, urmând ca până la sfârșitul anului să mai deschidă încă șapte.
Deichmann România, membră a concernului german Deichmann, lider european în comerțul cu încălțăminte, a vândut, anul trecut, 1,36 milioane de perechi de pantofi, înregistrând afaceri de 115,98 milioane lei, cu 56% mai mult decât în anul anterior.
Retailerul german a încheiat 2010 cu 15 noi magazine și 340 angajaţi. Compania a deschis până acum 40 de magazine în România și ar urma să ajungă la 48 până la sfârșitul anului.
”Am planificat 12 inaugurări anul acesta și în mod sigur politica de extindere va continua şi anul viitor “, spune Augustina Artemie, director de marketing al Deichmann România.
De la particular la general, peste 90% din marfa pe care o găsesc românii în magazinele de încălțăminte e reprezentată de importuri, iar din acest procent, mai bine de 95% reprezintă marfă produsă în țările asiatice, conform datelor patronatului din sector, O.P.PINC. În același timp, aproape toată producția celor peste 2.000 de furnizori din sector este trimisă la export; producția autohtonă este de circa 71 milioane de perechi de încățăminte. Consumul mediu anual de încălțăminte pe cap de locuitor în România este de circa trei perechi.